selectievakjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

thedonnl

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Hallo, ik heb een groepsvak met 2 keuzerondjes met de labels "Print All" en Print Cursuscode".
Rapport "printAll" laat gewoon alles zien(gebaseerd op een query) en rapport "print Cursuscode" wordt door een parameterquery aangestuurd die dan de vraag stelt "welke cursus" en vervolgens wordt het rapport met de gewenste cursus geopent.
Nu wil ik dat met een cmdKnop aansturen, vink ik rondje 1 aan en klik op de comdknop dan moet optie 1 (print All) openen en bij optie 2 dat andere rapport.
Welke code schrijf ik voor die knop "bij klikken"?

:shocked:

ok dit is niet zo moeilijk als ik goed begrijp wat je bedoeld

if groepsvak = 1 then
DoCmd.OpenReport "naamvanjerapport", acPreview
elseif groepsvak = 2 then
DoCmd.OpenReport "naamvanjerapport", acPreview, , "CursusID = " & Me.CursusID
end if

als je niet met een id werkt kan je dit ook gewoon met de cursusnaam doen maar let wel op dat je dan geen typefouten maakt,het komt er dus op neer dat je bij het openen van een rapport ook een WHERE - clause kunt meegeven.
Mvg
KristofVD

hallo Kristof,

bedankt voor je reactie en oplossing, ik ben er mee aan de slag gegaan echter bij dit gedeelte struikelt hij:
DoCmd.OpenReport "naamvanjerapport", acPreview, , "CursusID = " & Me.CursusID
Foutopsporing verschijnt met de mededeling dat hij de methode of het gegevenslid niet kan vinden?
wat bedoelt hij daarmee?
CursusId staat dan geblokt!
:shocked:

Hallo , natuurlijk was CursusID maar een voorbeeld bij jouw kan dit anders noemen.
Want de foutmelding die je krijgt betekent dat je veld (in mijn geval CursusID ) niet kan vinden en dus niet in de recordsource van je formulier staat of anders niet in de recordsource van je rapport.
De cursusId moet dus ook op je formulier staan , ergens in een textveld ofzo.
Als je zeker bent dat dit het geval is kijk dan nog eens zeker na of de naam van dat tekstvak zeker juist is benoemd
Kijk dit eens na.
Het kan ook zijn dat je ergens een foutje hebt getypt.

Mvg KristofVD

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan