• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selection change trigger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me een prima vorm van automatisering: schaf een duur programma aan (SAP) waarvan de resultaten met de hand in een ander programma moeten worden ingevoerd (Excel).

Zou het niet handiger zijn een geschikt overzicht uit SAP te importeren ?

SAP is juist door het feit dat niet iedereen op tijd zijn/haar facturen aanlevert niet volledig. Dit file zorgt ervoor dat je kunt nagaan wat de verwachte totale kosten zijn tm een bepaalde maand en wat daarvan in SAP is opgeboekt.

De stelpost wordt per persoon opgesteld en in SAP ingevoerd. Ik stel deze vanuit het file dat ik hiervoor heb toegevoegd automatisch op.

Maakt SAP dan geen gebruik van het Florentijse dubbel boekhoudsysteem, waarbij verplichtingen en uitgaven afzonderlijk worden geboekt ?

Hallo SNB,

dank voor je vele aandacht, maar we dwalen steeds verder af van wat de oorspronkelijke vraag is. De situatie zoals ik hem schets is en blijft de situatie waarvoor er binnen SAP geen oplossing is. De facturen die door een extern buro binnen SAP van ons bedrijf worden geplaatst worden met een onduidelijk kenmerk geboekt. Ik hoor je nu denken, dan moet je daar iets aan doen, maar dat lukt niet. We moeten dus roeien met de riemen die we hebben en die zijn niet ideaal.

Mocht het je lukken de vraag te beantwoorden, dan ben ik je dankbaar :-)

Is je document Inhuur (a) een export die je maandelijks krijgt en dan bewerkt, of (b) werk je dit document periodiek bij obv actuele gegevens uit sap?
Bij (a): geef eens een voorbeeld van de kale export.
Bij (b): kijkend naar je laatste voorbeeld (met Klaas en Marcel dieven van hun eigen portemonnee) is mss een mogelijkheid: voeg nog twaalf maandkolommen toe en maak onderscheid tussen Plan en Realisatie.

Hallo Frans,

van een andere afdeling krijg ik een SAP-overzicht (geexporteerd vanuit SAP naar Excel. Deze kent helaas niet de correcte omschrijvingen om geautomatiseerde herkenbaarheid per Inhuurkracht te bepalen. Dit zal dus handmatig moeten gebeuren... door mij.
Ik haal de maandelijkse bedragen per inhuurkracht er dus handmatig uit en zet een verwachting voor de nog niet gefactureerde bedragen in de overige maanden (tot de uitdiensttreding van de inhuurkracht). Omdat de inhuurkrachten lang niet altijd consequent hun maandfacturen indienen moeten we dus ook voor sommige oude maanden zelf een schatting maken.

Zo kan het voorkomen dat Pietje gedurende alle maanden van het jaar is ingehuurd, maar alleen over de maanden januari en maart een factuur heeft ingediend.

Om dan het financiele resultaat tm april te bepalen, arceer ik de werkelijk gefactureerde bedragen (die ik dus zelf in het voorbeeldfile invul) zijnde januari en maart GEEL en schat de overige maanden februari en april zelf in. Deze laatste 2 maanden worden NIET gearceerd.

De zogenaamde stelpost (bijboeking om op het juiste eindresultaat uit te komen) bestaat dus uit de maanden februari en april.

Omdat ik wel een totaal bedrag heb tm april (2 maanden werkelijkheid en 2 maanden schatting) moet ik de geel gearceerde cellen van het totaal afhalen om op de stelpost uit te komen.

De volgende maand is er misschien weer een factuur ingediend door Pietje over februari, waardoor ik hier het geschatte bedrag vervang door het werkelijk gefactureerde bedrag en arceer ik deze cel Geel.

De SOMCELKLEUR formule die ik nu gebruik (aangemaakt via Module in VBA) kent geen trigger en heeft dus altijd <CALC> nodig om door te rekenen (automatisch rekeken staat uiteraard aan). Ik zoek dus een formule die zonder <CALC> dit doet.

Lang verhaal om te zeggen dat het (b) is. Heb je de suggestie bij (b) al geprobeerd?

Beste allemaal,

ik sluit hierbij de vraag. De oplossing is dat ik voor beide kleuren achtergrond (<geen achtergrondkleur> en <geel>) een simpele macrobutton heb gemaakt die een CALC-statement heeft.

Dank voor jullie

@ SNB: optie b lukt niet.

met vriendelijke groet,
Gesus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan