Het is me maarliefst 5 minuten gelukt, daarna zodanig zitten rotzooien dat ik het niet meer voor elkaar krijg.
Wat ik wil is dat de rijen die ik selecteer (selection) in LOGISTIEK.xls gekopieërd (copy) worden naar de laatste lege regel in FACTURATIE.xls (de layout en tabs zijn precies hetzelfde)
FACTURATIE.xls moet ALLEEN geopent worden wanneer dat nog niet gebeurt is (bij het uitvoeren van de macro opent hij nu elke keer opnieuw FACTURATIE.xls).
Verder zijn beide bestanden/tabbladen beveiligd met een wachtwoord die hij eerst moet opheffen en aan het einde weer moet inschakelen (volgens mij werkt dit wel goed in mijn VBA code).
Als ik de macro nu uitvoer, geeft hij GEEN foutcode, start (helaas nog elke keer opnieuw) FACTURATIE.xls op maaaaaaar plakt daar vervolgens niet mijn selectie in
Wel staan de wachtwoorden na het uitvoeren van de macro weer ingeschakeld (of heeft hij misschien niets gedaan?!).
Ook moet autofilter te gebruiken zijn in beveiligde modus (ook dit werkt goed zo naar mijn weten).
Helaas kan ik de bestanden niet posten i.v.m. werk gerelateerd materiaal.
Uiteraard heb ik hier wel de VBA code... Hopend dat één van u mij verder kan helpen.
Sub Kopieren()
'
' Kopieren Macro
'
' Sneltoets: CTRL+SHIF+K
'
With ThisWorkbook
.ActiveSheet.Unprotect Password:="password"
End With
' Hier moet iets komen dat checkt of het bestand al geopent is ja/nee. Suggesties?
Workbooks.Open Filename:="................\FACTURATIE.xls"
Windows(1).WindowState = xlMinimized
Windows(2).WindowState = xlMaximized
Workbooks("FACTURATIE.xls").ActiveSheet.Unprotect Password:="password"
Selection.Copy Workbooks("FACTURATIE.xls").ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
With Workbooks("FACTURATIE.xls").ActiveSheet
If Not .AutoFilterMode Then
.Range("A8").AutoFilter
End If
.EnableAutoFilter = True
.Protect Password:="password", _
Contents:=True, UserInterfaceOnly:=True
End With
Workbooks("FACTURATIE.xls").ActiveSheet.Protect Password:="password"
ThisWorkbook.ActiveSheet.Protect Password:="password"
End Sub]
Alvast DANK..!!
Wat ik wil is dat de rijen die ik selecteer (selection) in LOGISTIEK.xls gekopieërd (copy) worden naar de laatste lege regel in FACTURATIE.xls (de layout en tabs zijn precies hetzelfde)
FACTURATIE.xls moet ALLEEN geopent worden wanneer dat nog niet gebeurt is (bij het uitvoeren van de macro opent hij nu elke keer opnieuw FACTURATIE.xls).
Verder zijn beide bestanden/tabbladen beveiligd met een wachtwoord die hij eerst moet opheffen en aan het einde weer moet inschakelen (volgens mij werkt dit wel goed in mijn VBA code).
Als ik de macro nu uitvoer, geeft hij GEEN foutcode, start (helaas nog elke keer opnieuw) FACTURATIE.xls op maaaaaaar plakt daar vervolgens niet mijn selectie in
Wel staan de wachtwoorden na het uitvoeren van de macro weer ingeschakeld (of heeft hij misschien niets gedaan?!).
Ook moet autofilter te gebruiken zijn in beveiligde modus (ook dit werkt goed zo naar mijn weten).
Helaas kan ik de bestanden niet posten i.v.m. werk gerelateerd materiaal.
Uiteraard heb ik hier wel de VBA code... Hopend dat één van u mij verder kan helpen.
Sub Kopieren()
'
' Kopieren Macro
'
' Sneltoets: CTRL+SHIF+K
'
With ThisWorkbook
.ActiveSheet.Unprotect Password:="password"
End With
' Hier moet iets komen dat checkt of het bestand al geopent is ja/nee. Suggesties?
Workbooks.Open Filename:="................\FACTURATIE.xls"
Windows(1).WindowState = xlMinimized
Windows(2).WindowState = xlMaximized
Workbooks("FACTURATIE.xls").ActiveSheet.Unprotect Password:="password"
Selection.Copy Workbooks("FACTURATIE.xls").ActiveSheet.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
With Workbooks("FACTURATIE.xls").ActiveSheet
If Not .AutoFilterMode Then
.Range("A8").AutoFilter
End If
.EnableAutoFilter = True
.Protect Password:="password", _
Contents:=True, UserInterfaceOnly:=True
End With
Workbooks("FACTURATIE.xls").ActiveSheet.Protect Password:="password"
ThisWorkbook.ActiveSheet.Protect Password:="password"
End Sub]
Alvast DANK..!!