semi-statisch ip adres Multikabel vraag:

Status
Niet open voor verdere reacties.

H€PYRO

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
20
Sinds 1 oktober is Multikabel overgegaan op een "semi-statisch" IP adres en dat betekent dat de Leaseperiode nu is verlengd t/m anderhalve maand t.o.v. een paar uur voorheen. Nu is mijn vraag hoe ikzelf mijn lease kan aanpassen of een nieuw ip kan aanvragen ZONDER hem hard te moeten invoeren aangezien dat niet is toegestaan. Ik heb hierover al gebeld met de helpdesk van Multikabel en volgens hun moet je dan in XP ipconfig /release doen en dan het kabelmodem uitzetten voor ongeveer een half uur; ik heb dat gedaan maar nog steeds zelfde IP adres dus daarom vraag ik het even hier of anderen nog tips hebben.

Oja, ik wil dit graag weten omdat ik het soms prettig vind om van IP te veranderen i.v.m. meer privacy op het net .e.d.

Hepyro
 
De leasetijden staan bij multikabel in hun dhcp server en niet aan te passen door een gebruiker
 
??

Geplaatst door m@rio
De leasetijden staan bij multikabel in hun dhcp server en niet aan te passen door een gebruiker

Volgens die helpdeskmedewerker van Multikabel zélf heeft mij gezegd dat als je je ip released en dan het modem uitzet t ook uit de server verdwijnt m.a.w. dat mijn ip weer beschikbaar word gesteld om uit te lenen aan een ander en het lijkt mij dat een medewerker van MK dat wel zou moeten weten :)
 
Dan vraag je de medewerker van Multikabel toch om meer tips ;)

Het is je wel gezegt maar het werkt niet. Wat maak jij daarop uit?
 
okej dan maar weer eens bellen...

Geplaatst door m@rio
Dan vraag je de medewerker van Multikabel toch om meer tips ;)

Het is je wel gezegt maar het werkt niet. Wat maak jij daarop uit?

Nouja, ik zal dan nog maar eens bellen, waarschijnlijk was het iemand die Junior helpdeskmedewerker is en die zijn daar wat minder ervaren in, dus ik probeer maar een Senior medewerker te mailen o.i.d. is wel goed ID, bovendien heb ik het modem een uurtje offline gehad dus zou kunnen dat ik het eens langer moet proberen en anders ga ik wel weer bellen!

ps: zit jij ook bij multikabel dan?
 
Zit bij @home en heb al tijden hetzelfde ipadres en vindt dat prima
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan