Sempron 3000+ overklokken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hoi,

even een vraagje, ik heb de ballen verstand van overklokken maar het schijnt dat een Sempron 3000+ (1,8 Ghz standaard) kan laten draaien tot 2,5 Ghz zonder problemen. Dit heb ik gelezen.

Maar hoe kan ik de processor overklokken vanuit de bios of vanuit Windows. Ik wil proberen tot 2.0 Ghz te gaan zodat het 'safer' blijft.... Kan iemand me uitleggen hoe ik dat moet doen..

Mijn moederbord is een MSI K8MM-V.. dit staat op het boekje

Alle hulp alvast bedankt :thumb:

Heb ik al gekeken is een beetje onduidelijk vind ik.
Is er misschien software waarmee ik dat kan doen?

Heb in de bios gekeken net maar ik zie niks staan van FSB om aan te passen. Alleen memory voltage kan ik aanpassen en agp memory voltage kan ik aanpassen.
Maar nergens zie ik een FSB instelling in de bios... MSI bordje 2 maanden terug gekocht

Wat heeft het voor een nut? je merkt er bijzonder weinig van, de snelheid van een pc heeft met meer te maken dan alleen het overclocken van de processor, in de jaren 90 van de vorige eeuw, had dat nog zin, nu niet meer.

Ga dan aan de slag met het geheugen, alhoewel je toch niet veel kan opvoeren bij de meeste rammetjes, maar dan zie je nog wat resultaat.

Alleen met cryo technieken kun je aardig wat snelheidswinst behalen, maar dat is voor de echte diehards.

plus dat je met overklokken de levensduur van je componeten verkort en garante vervalt :rolleyes:

Het enige dat je kan proberen om de processor sneller te doen lopen is het "flashen" van het bios (wat wel enkele risico's inhoud.)

Het enige dat je kan proberen om de processor sneller te doen lopen is het "flashen" van het bios (wat wel enkele risico's inhoud.)
Leg dit eens uit, het veranderd de instelling van de FSB en Multiplier van het moederbord niet, met een Bios flash.:confused:

Neen, maar bij een bios update kan het zijn dat het Bios plots wel het controleren van de fsb en de multi toelaat ;)

Neen, maar bij een bios update kan het zijn dat het Bios plots wel het controleren van de fsb en de multi toelaat ;)
Denk het niet, het Bios hoort bij een moederbord en is daarop gemaakt. Zeker bij standaard systemen zoals HP,Dell enz, zul je ook met een Bios flash niks erxtra kunnen instellen.

Denk het niet, het Bios hoort bij een moederbord en is daarop gemaakt. Zeker bij standaard systemen zoals HP,Dell enz, zul je ook met een Bios flash niks erxtra kunnen instellen.

Bij sommige moederborden gebeurt dit wel. Bij standaardsystemen zou dit juist wel eens kunnen lukken omdat die met een eigen bios zitten(vroeger met mijn packard bell was dat ook zo:evil: Ik kon niets doen) Maar van 1,8 ghz naar 2 ghz gaan is toch echt wel nutteloos. Ga zover je kan zonder dat hij crasht. Dan kan het niet echt kwaad.

Je kan het altijd eens proberen, maar kijk wel heel goed uit, bios flashen heeft bij mij ook al meermaals tot een dood moederbord geleid. Je kan altijd proberen, maar wees er dan zeker van dat het gedownloade bios te vertrouwen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan