Send email naar IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

krolik

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Berichten
1.787
Ik lees een IP-adres uit :

$ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];

Nu wil ik mail versturen naar dit IP-adres

Dus i.p.v.

//Send email
$header = "From : etc";
mail("jan@upcmail.nl", .....) or die ("Foutje!");

maar
//Send email
$header = "From : etc";
mail($ip, .....) or die ("Foutje!");

Maar dit werkt niet.

Ik denk dat dit wel mogelijk moet zijn, maar heb nog niets kunnen vinden. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bvd,

Królik
 
Laatst bewerkt:
Je kunt geen mail naar een ip-adres versturen, alleen naar een e-mail adres.

Tijs.
 
Ik had al gemerkt dat dat normaal niet gaat. Maar dacht mss in PHP wel? Of iets via een DNS-server, die een email-adres omzet in een IP-adres?
In ieder geval bedankt voor je reactie.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat gaat niet werken. e-mail wordt verstuurd 'bovenop' TCP/IP, zijn dus andere protocols. Vandaar ook (bijvoorbeeld) dat een ip-adres er heel anders uitziet dan een e-mail adres.

Tijs.
 
Is duidelijk, bedankt.

De bedoeling was eigenlijk :

Bij het openen van mijn websites, wordt het IP-adres van de bezoeker ingelezen en deze naar mijn email-adres gestuurd met bijvoeging van o.a. datum en tijd en welke site. Dat werkt. En nu zou ik willen dat deze bezoeker een email krijgt met een tekst, b.v. Bedankt voor je bezoek, o.i.d. Dus zoiets als een auto-responder.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je bedoeling wel, maar (naast wat ik al geschreven had) is er geen enkele directe link van e-mail adres met ip-adres. Dus ook al kom ik (bijv.) van een Ziggo netwerk, dan weet je nog niet welk @ziggo.nl e-mail adres ik heb.

Je project strandt dus. Als je vraag hiermee beantwoord is, graag even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (bijna) bovenaan deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan