sendobject werkt nog maar deels

• Onderwerp starter Onderwerp starter tigo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Hoi allemaal,

ik werk sinds kort met access 2010. 1 klant werkt nog met access2003. Nou blijkt dat de sendobject een rapport als attachment zodanig weer geeft, dat alleen de vaste tekst nog maar verschijnt. Alle variabelen zijn niet meer zichtbaar. Mijn vermoeden is dat dit komt omdat ik nou met 2010 werk, terwijl die ene klant dus 2003 heeft. In de 2007 versie heeft niemand er last van. Klopt mijn vermoeden? Zo ja, kan ik hier iets aan doen via bv instellingen? En zo nee, heeft iemand dan een idee hoe dit komt? Alvast bedankt.

Mvg. Tigo

Je geeft wat te weinig informatie om daar met zekerheid wat van te zeggen. Om te beginnen: wat verstuur je met SendObject?

Hi Michel,

Het gebruikte commando is:

DoCmd.SendObject acSendReport, "roosterplanning client 2", acFormatRTF, Email, , , "roosterplanning " & Me.jaar & " - " & hmaand, "Bij deze ontvang je deel 2 van de roosterplanning van " & Me.clientnaam & " - " & Me.jaar & " - " & hmaand & ". '" & hondertitel & "'"

Outlook wordt keurig geopend, e_mail adres en tekst is allemaal prima, attachment zit erbij, maar als je die opent, zie je dus alleen de vaste (opmaak)tekst, maar alle variabelen zijn verdwenen. In de 2010 en 2007 versie gaat dit wel goed.

Mvg. Tigo

Heb je ook andere opmaakmodellen geprobeerd? Snapshot bijvoorbeeld? En doet het rapport het in alle versies verder wel goed?

sendobject

He Michel,

ik zou niet weten hoe ik snapshot moet gebruiken binnen access/VBA. Maar inderdaad de office versies van 2007 werken gewoon wel. Daarom moet het haast wel aan access2003 liggen, ze werken allemaal met dezelfde source. Ik was eigenlijk meer benieuwd of ik in 2010 iets met instellingen moet doen om het goed te laten werken met 2003.

Gr. Tigo

Access 2003 heeft niet zoveel mogelijkheden qua opmaak als 2007 en 2010; de exportformats daarin zijn een stuk beter. Zelf is het mij nog nooit gelukt om een fatsoenlijke RTF export te doen vanuit 2003 (zegt misschien meer over mij dan over Access :) ), dus ik heb indertijd voor onze klanten een export gemaakt in Snapshot. Dat ging dan met deze regel:

Code:
DoCmd.SendObject acSendReport, Bijlage, "SnapshotFormat(*.snp)", sAdres, , , "Bestelling " & Bon, Tekst, False

Het enige nadeel hiervan is dat de ontvanger de Snapshot viewer nodig heeft om het rapport te kunnen bekijken/af te drukken. Die is verder gratis af te halen bij Microsoft, dus dat hoeft niet onoverkomelijk te zijn. Verder kun je met het snapshot format en de tool van Allen Browne een snapshot omzetten naar PDF; een truc die in 2007+ standaard aanwezig is, maar in 2003 dus nog niet. Zelf ben ik afgestapt van RTF (en Exxel) export, omdat Microsof daar overduidelijk niet mee uit de voeten kan, als het rapport enigszins ingewikkeld is tenminste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan