Sensor plaatsen; waar en hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

Ik heb onlangs een andere systeemkast gekocht voor mijn jongste systeem. Bij die kast zit een temperatuursensor voor de processor. Die kun je dan aflezen op het paneel aan de voorzijde. Moet ik die sensor nu op de core van de processor "inlijmen" met koelpasta? En zo ja: gaat dit dan niet ten koste van de koeling? Dit is namelijk een van de redenen dat ik een andere kast wilde. Of moet ik die snesor in de buurt van de core tussen processor en koelblok schuiven? Wat is jullie mening?

Alvast bedankt.

Sensor moet je op het koelblok bevestigen en niet op de core
anders beschadig je de processor.

Geplaatst door SJJ

anders beschadig je de processor.
Hoi SJJ, bedankt voor je reactie.

En waar op het koelblok is dan het beste? En is daar een lijm voor te kopen of moet ik dat dingetje gewoon vastklemmen tussen de vinnen van het blok?

Als het goed is kun je de sensor gewoon tussen de koel ribben monteren zodat die een beetje klem zit en zover mogelijk onderin.

:thumb:

Akkoord, ga ik doen.

Bedankt voor je tip :thumb:

Hoi,

Je kunt hem gewoon vastklemmen tussen de vinnetjes van de koelblok, dat heb ik zelf ook gedaan bij mijn temp sensors....

Zorg wel dat je niet de punt van de sensor gaat omvouwen dan moet niet, gewoon er tussen schuiven is het beste..

Groetjes, Dj Viper

Nee, punt omvouwen heb ik niet gedaan. Heb de sensor zover mogelijk naar het midden geschoven.

Eigenlijk jammer dat er maar 1 zo'n ding inzit. Er zijn wel meer elementen waarvan ik de temperatuur wel zou willen meten. Ja, Everest enzo weet ik wel maar bijvoorbeeld de videokaart heeft geen sensor.

Maar dit terzijde. Bedankt in elk geval

Hoi,

Coolermaster heeft een frontje met temp sensors al een tijdje geleden uitgebracht... hierbij zitten zelfs 4 temps sensors... en de prijs valt nog mee..

Aerogate II heet het dingetje..

Groetjes, Dj Viper

Ga ik zeker even naar informeren. Dank je wel. Maar momenteel heb ik eerst even een ander probleempje.
Struikel nooit als je je pc in onderdelen door de kamer hebt liggen :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan