SEO werkt dat nog?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kalm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Beste Helpers, SEO heeft bij mij ooit goed gewerkt, maar de laatste tijd niet meer. Ook gratis plugins zoals youst en alle in onze SEO, helpen niet meer , wat is er aan de hand bij Bing en Google en wat kun je tegen doen?

Nee, dat is betaald en zo kan alles, maar gewoon gratis doe het zelf

Kijk eerst even met site: hoeveel pagina's Google heeft geïndexeerd.
Bijvoorbeeld www.google.nl/search?q=site:wellingopl.nl waarmee je het aantal pagina's van die website kan zien die Google kan tonen in de resultaten. De positie van een pagina in de resultaten is een ander verhaal.

Hoeveel % van alle pagina's zie je? Of hoeveel pagina's van het totaal?

Laatst bewerkt:
Beste Helpers, SEO heeft bij mij ooit goed gewerkt, maar de laatste tijd niet meer. Ook gratis plugins zoals youst en alle in onze SEO, helpen niet meer , wat is er aan de hand bij Bing en Google en wat kun je tegen doen?
Kan je wat meer vertellen over wat je merkt? Er bestaat geen manier om altijd op nummer 1,2 of 3 van de ranking te staan. De zoekalgoritmes veranderen wel eens om de zoveel tijd.

In het huidige algoritme (wat niemand kent, geloof niet in bedrijven die dat beweren) heeft Google aangegeven dat belangrijk wordt gevonden wat de "toegevoegde waarde" is op internet. Stel, je hebt een website over coaching of over pedicure waar er in een regio al honderden van zijn, dan is dit geen toegevoegde waarde. Een tweede punt wat Google aangeeft is hoe diepgaand de informatie is over het onderwerp, dus wollige tekst wordt niet gewaardeerd en meer uitgebreide (bijv. wiki-achtige) informatie wordt wel gewaardeerd.

In 2006 zei Google dat er 200 ranking factors zijn. Dit magische getal wordt nog steeds gebruikt ondanks dat het algoritme vele upgrades heeft gekregen.

MOZ publiceerde in 2015 een SEO lijst die was gebaseerd op de ervaring van 150 experts. Deze lijst wordt elke 2 jaar bijgewerkt en veel andere websites nemen deze lijst over. klik hier of zoek even op Google 200 Ranking Factors

Edit: lijst in het Nederlands hier

Dit wordt gezegd over de lijst :) Sommige factoren...
- zijn bewezen.
- zijn een mythe of speculaties.
- zijn meningsverschillen over.
- zijn het resultaat van andere factoren en zijn zelf geen factor.
- zijn bedoeld om het aantal van 200 te bereiken.

Edit: SEO is tijdrovend, en er is veel leesvoer. Goede info vind je hier

Laatst bewerkt:
In het huidige algoritme (wat niemand kent, geloof niet in bedrijven die dat beweren) heeft Google aangegeven dat belangrijk wordt gevonden wat de "toegevoegde waarde" is op internet. Stel, je hebt een website over coaching of over pedicure waar er in een regio al honderden van zijn, dan is dit geen toegevoegde waarde. Een tweede punt wat Google aangeeft is hoe diepgaand de informatie is over het onderwerp, dus wollige tekst wordt niet gewaardeerd en meer uitgebreide (bijv. wiki-achtige) informatie wordt wel gewaardeerd.

Dan ben jij vergeten dat google ooit is gehacked en dat alle scripts op de straatstenen lagen ... dus ja het is wel degelijk gekend waar de nadruk op ligt. Probeer eens oude waarden toe te passen je zal zien dat te veel jquery gebruik je site aardig laat zakken in de resultaten. Nu zijn er nog fouten zo kan het zijn dat als google niet je gebruikers kan zien het aantal niet juist kan inschatten en verkeerd gokt, zoals bij mijn sites waar sommige kwaadtongen beweren dat ik 1000 bezoekers op 1maand heb waar ik echter enkele dagen heb waar ik er gewoon los over de 1000 ga .(na een nieuwe opensource update, ik moet het je niet vertellen).

Sorry ik ben je volkomen kwijt maar je maakt mij wel nieuwsgierig. Heb je objectieve linkjes waar ik dit kan teruglezen?

Je kan je website testen op: praktisch gebruik, toegankelijkheid, seo, performance, enz. Bijv op https://pagespeed.web.dev/
Minimaal moet een website op https draaien en geschikt zijn voor mobiel.
Mijn home pagina scoort op desktop 100/96/100/100 en op mobiel 96/96/92/100 (ben ik erg tevreden mee) in Chrome, Edge en FF.

Laatst bewerkt:
Dan ben jij vergeten dat google ooit is gehacked en dat alle scripts op de straatstenen lagen ...

Kan je dit onderbouwen? Waar haal je dit vandaan? Ik kan me wel herinneren dat Facebook ooit een lek had waarbij er voor koste tijd wat PHP-scripts uitlekte, waar je toch weinig mee kon. Maar van Google kan ik mij in 20 jaar niks herinneren over een hack?
dus ja het is wel degelijk gekend waar de nadruk op ligt. Probeer eens oude waarden toe te passen je zal zien dat te veel jquery gebruik je site aardig laat zakken in de resultaten. Nu zijn er nog fouten zo kan het zijn dat als google niet je gebruikers kan zien het aantal niet juist kan inschatten en verkeerd gokt, zoals bij mijn sites waar sommige kwaadtongen beweren dat ik 1000 bezoekers op 1maand heb waar ik echter enkele dagen heb waar ik er gewoon los over de 1000 ga .(na een nieuwe opensource update, ik moet het je niet vertellen).
Kan je dit ook onderbouwen? Ik kan me niet indenken dat Google naar achterliggende gebruikte techniek kijkt. Er zijn zoveel sites die sloten of oceanen aan jQuery scripts gebruiken, en die staan gewoon hoog in de lijst. Dus ik ben benieuwd.

waar ik echter enkele dagen heb waar ik er gewoon los over de 1000 ga .(na een nieuwe opensource update, ik moet het je niet vertellen)
Je maakt mij steeds nieuwsgieriger. Wat is het onderwerp van je website?
Ik gaf in #7 onderbouwde info. Heb jij voor ons minimaal 1 tip vanuit jouw website?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan