Serial ATA

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Ik heb een probleem met een nieuwe serial ATA HD. Ik gebruik winxp sp2 op een athlon64 moederbord. Maar windows slaagt er niet in de maxor HD te herkennen. Hij staat wel in de hardware-lijst maar niet in 'mijn computer'. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Diederik

't Kan ook zijn dat windows dat ding niet in een keer detecteerd had ik zelf ook last van dan moet echt die drivers installeren die er bij zetten daar na kan je met partion magic of iets die schrijf partioneren en formateren.

Je hebt dus al een schijf met windows in jou computer actief.

zie dan hier wat de help van xp schrijft.

Werken met SchijfbeheerVoor het uitvoeren van sommige taken hebt u mogelijk een Administrator-account nodig.

Schijfbeheer is een systeemhulpprogramma waarmee u vaste schijven en de partities of volumes op de vaste schijven kunt beheren. Met Schijfbeheer kunt u nieuwe schijven initialiseren, volumes maken en volumes formatteren met de bestandssystemen FAT, FAT32 en NTFS. Met Schijfbeheer kunt u bijna alle taken met betrekking tot schijfbeheer uitvoeren zonder dat u de computer hoeft uit te schakelen. De meeste configuratiewijzigingen worden onmiddellijk doorgevoerd.

Schijfbeheer starten
Open Computerbeheer (lokaal).
Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer.
Opmerkingen

U opent Computerbeheer als volgt: klik op Start en Configuratiescherm. Dubbelklik achtereenvolgens op Systeembeheer en Computerbeheer.
Klik in Computerbeheer op Help in het menu Actie voor informatie over het gebruik van Schijfbeheer.
Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie.

Ik heb het net gedaan met de disk management onder windows. En het werkt.

Bedankt voor jullie reacties!

Is jouw primare HD SATA of ATA als die ATA is dan is het heel goed mogelijk dat je in de bios SATA nog moet enable'n.

Dan moet je even in je bios zoeken naar een optie SATA enable of zo iets Serial-ATA enable in die richting. Vervolgens zal je pc wel iets van hardware detecteren. Kijk anders eerst even in je apparaatbeheer of je conflicten hebt of zo.

[edit]
Ben dus een beetje laat met mn omslachtige oplossing te lang gedaan of het intypen :)
[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan