• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Serial Communication

Status
Niet open voor verdere reacties.

koosknutsel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2020
Hallo.
ik ben al enige tijd op zoek naar voorbeelden om te kunnen communiceren met mijn pic16f874 object.
de communicatie doe ik op dit moment met het terminal programma YAT.
yat maakt verbinding via een com poort en haalt gegevens uit mijn object.
vervolgens moet ik de gegevens in yat opslaan als een tekst bestand waarna ik
deze tekst copieer naar een blad in excel om verdere bewerkingen te kunnen doen, bv grafieken.
ik zou dit erg graag mbv vba rechtstreeks naar de cellen willen importeren en ook uit diverse cellen exporteren.
ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen om de communicatie via een com poort tot stand te brengen.
alvast hartelijk dank.
Koos.

Als je een voorbeeld van zo'n tekst bestand hier plaatst en een voorbeeld Excel bestand, met daarbij de uitleg wat er dient te gebeuren dan komt dat vast in orde.

Hallo Edmoor.

de data in de cellen b2 t/m b13 komt als een regel binnen gescheiden door een ; met als laatste EOF

koosknutsel01.jpg

Gr Koos

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@alphamax
hallo.
ik gebruik Windows 10 pro 64bit en office 2019
ik heb ook gegoogeld op mscomm32.ocx en volgens mij heb ik daar ook al een iets mee gedaan in window 7
maar weer niet meer exact meer waarvoor. heb het bestandje hier wel op de pc staan maar moet nog uitzoeken
hoe ik daar mee omga.
ik duik vanavond in jou link
gr koos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan