Serial kopieren en gebruiken bij her-installatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

borgqueenx

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Berichten
12
(ik ben geen beginner in software)
Ik heb net een nieuwe laptop binnen. Alleen staat deze vol met allemaal troep en heb ik gehoord dat deze sneller werkt bij een nieuwe installatie van windows vista.

Dus wil ik een exemplaar van vista gaan downloaden, en dan de legale code gebruiken die al gebruikt word op het huidige vista die er op staat. Of is dit niet mogelijk?
Er zit helaas geen dvd met vista bij deze laptop.

Kan iemand me zeggen hoe? Bedankt :) :thumb:
 
Als jij een legale code hebt dan werkt die gewoon.
Maar heb jij geen recovery DVD erbij dan? Of zit er geen recovery partitie op ?
En over wat voor troep heb jij het dan?
Zolang er geen virussen of andere malware op staat lijkt het mij zinloos nu al Vista opnieuw te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Als jij een legale code hebt dan werkt die gewoon.
Maar heb jij geen recovery DVD erbij dan? Of zit er geen recovery partitie op ?
En over wat voor troep heb jij het dan?
Zolang er geen virussen of andere malware op staat lijkt het mij zinloos nu al Vista opnieuw te installeren.
van alles wat voorgeinstalleert is.
En nog het meeste allemaal trials, die het toch niet meer na een poosje doen.

Die legale code heb ik niet op papier ofzo. maar ik neem aan dat die al op die laptop ergens moet staan. Die moet ik zien te vinden...

Ik zal straks even kijken naar een recovery partitie. Dat kan natuurlijk ook. Maar had liever gewoon het dvdtje van vista gehad.
 
Hoi,

Die trials etc kan je toch gewoon de-installeren via software.
En als je download Vista gebruikt dan wel de zelfde versie home, premiuim ofzo.

Modag
 
Gewoon via je configuratie scherm en dan software verwijderen. Daar hoef je geen nieuwe installatie voor te doen.Dat is onzin.
 
Gewoon via je configuratie scherm en dan software verwijderen. Daar hoef je geen nieuwe installatie voor te doen.Dat is onzin.
En als ik nou zo eigenwijs ben om toch mijn pc opnieuw te willen installeren? :p

Ik heb van 3 verschillende mensen gehoord dat hij dan sneller draait dus vandaar dat ik dit graag toch wil doen.
 
Onzin !!
Is gewoon software en vroeg of laat ga je dat er zelf ook opzetten.
Als je het toch wil moet je dezelfde versie nemen en zorgen dat je alle drivers hebt want met alleen Vista kom je er niet. Je zal dus ook alle drivers van je hardware moeten hebben.
 
Hoi,

Ook nog nooit van gehoord dat hij dan sneller wordt ik weet weel dat alleen de de onnodige software de-installeren sneller is als een nieuwe installatie.

Modag
 
Het is wel degelijk zo dat wanneer een OS (lees windows) opnieuw geinstalleerd wordt deze sneller is dan wanneer er alleen programma's worden afgehaald (uiteraard alle drivers e.d geinstalleerd).

Bij het de-installeren van software wordt in veel gevallen het register niet opgeschoond. Alle sleutels en waarden blijven dus staan. Dit zorgt ervoor dat het systeem dichtslibt (zeker als je programma's weghaalt met de windows standaard verwijder tool). Zelfs al haal je die sleutels weg is het zo dat er in opstartservices en gewone services soms ook een entry staat van een dergelijk programma.

Herinstalleren is in dit geval dus sneller dan programma's erafhalen (met CCleaner dan wel te verstaan).
 
Heb ik hier wat leuks te lezen voor je :

http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Registercleaners-zinvol-of-niet2.htm



Dus jij wil zeggen dat een splinternieuwe Laptop formatteren zinvol is?
Als je het nou over een systeem van een jaar oud hebt zeg ik okay maar in dit geval totaal zinloos.

kan ik op dit forum geen eens vragen of het mogelijk is de serial te vinden, en deze te gebruiken bij een nieuwe herinstallatie van vista home premium?

De drivers vind ik wel.
 
Ja wel degelijk,

"Soms kan het register zelf ook corrupt raken, of er kunnen foutieve gegevens in terechtkomen die problemen veroorzaken. Deze kunnen uiteenlopen van moeilijkheden bij het installeren of deïnstalleren van programma’s tot onvoorspelbaar gedrag van de pc. In een enkel geval kunnen registercleaners dergelijke problemen verhelpen"

Om een voorbeeld te noemen, daarnaast noemde ik ook nog eens de startup entries van al die trial meuk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
TS weet nu wat hij weten wil en ik wens hem succes !!



In een enkel geval......en dan ook de rest lezen en dan met name de conclusie !!



Het is heel goed mogelijk uw pc in prima conditie te houden zonder ooit een registercleaner te gebruiken. Bovendien is de kans aanwezig dat u met een dergelijk programma meer kwaad dan goed doet. Eens in de maand defragmenteren lijkt ons beter: al uw bestanden, dus ook de registerbestanden, zullen daarbij geoptimaliseerd worden. En dat is wel degelijk te merken in de prestaties van de pc. In het enkele geval dat een programma problemen oplevert bij installatie of deïnstallatie, valt een registerschoonmaak met een veilig gebleken programma als CCleaner te overwegen.



Tot zover mijn deelname aan dit topic !!
 
Laatst bewerkt:
In een enkel geval is zeker niet waar, ik gebruik de msconfig waarbij ik dan alle onzin startup entries uitzet, dat scheelt weldegelijk, dan hebben we het over seconden.
Daarnaast zijn er zoveel bedrijven die met nutteloze software komen, heb ik dan gezegd dat al deze programma's nut hebben? Ik geloof van niet.

Wie zegt dat de mensen van dat blad gelijk hebben? Dit soort bladen kunnen van alles beweren, wie zegt dat ze gelijk hebben. Daarnaast zijn er zoveel benchmarks die later herzien worden en dan meer afwijken dan eerst bleek.

Inderdaad, voor het onderhouden van je pc hoef je geen schoonmaak programma te hebben, nee maar dan hoef je ook geen virusscanner en spyware scanner te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Bij een nieuwe laptop staat het serenummer op een microsoft sticker op je laptop. Als die sticker niet op je laptop zit dan heb je hoogstwaarschijnlijk een laptop met een illegale versie gekocht
 
Hoi !

Het is absoluut niet waar dat de key op de sticker staat !

Makkelijk te zien: lees je key uit en vergelijk die met de key op de sticker: die zijn absoluut niet gelijk !

Immers: de voor-geinstalleerde versie heeft een key die op alle identieke PC's/laptops hetzelfde is, en die geen aktivatie behoeft !

De key op de sticker is bedoeld voor her-installatie en moet ergo gewoon geaktiveerd worden !

Greetz.

Harry.
 
kan wel zijn maar hij vroeg naar een manier om zijn serialnummer te achterhalen en het nummer op de sticker is het nummer waarvoor hij betaald heeft en dus kan/moet gebruiken bij herinstalatie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan