Serial ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

syl71

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2004
Berichten
7
Een vraagje, wij hebben onze PC geformatteerd omdat we XP erop wilden zetten, dit is helaas niet gelukt.
Nu proberen we de oude ME er weer op te zetten maar kunnen geen serial nummer vinden. Ik heb vele postings nagelezen hoe je die terug kunt vinden, maar veeal moet je dan windows er al op hebben (regedit etc.). Morgen kunnen we onze leverancier wel bellen maar wie weet kan ons vanavond ook iemand helpen? is zoiets ook mogelijk na te zien nadat PC al geformatteerd is?
 
Helaas gaat dat niet.
 
Huisregels doorgelezen ? Vragen naar serials is niet toegestaan.
voor het ongedaan maken van een format, verwijs ik je naar DEZE site.

Groeten Oossie
 
Maar die code moet toch staan op de originele cd hoes........:eek:
 
Geplaatst door oossie
Huisregels doorgelezen ? Vragen naar serials is niet toegestaan.
voor het ongedaan maken van een format, verwijs ik je naar DEZE site.

Groeten Oossie


Lees zelf eerst de vraag eens goed voor je direkt toebijt. Ik vroeg NIET om een serial nummer maar de vraag was hoe ik die terug kon vinden op de PC!
En sorry maar nee ik heb de huisregels niet gelezen want vind dit een onduidelijk forum, zal wel aan mij liggen.
 
Geplaatst door jjw
Maar die code moet toch staan op de originele cd hoes........:eek:

Bij het automatiseringsbedrijf waar de PC vandaan komt hebben ze de code van de CD afgehaald en vervolgens vergeten achterop de computer te plakken. Ik ben dus in het bezit van alle ORIGINELE software maargoed, we bellen morgen wel. Hier wordt alleen maar commentaar geleverd.:confused:
 
Nou nou, we proberen te helpen hoor, niemand bijt hier.
Dus als oossie slim is reageerd deze ook niet hierop.
 
als je geen cd-hoesje vind met de code
vele winkelier plakken het ook op de kast zelf
daar staat dan onderaan de code
 
Mijn excuus voor het verkeerd begrijpen van je vraag. Probeer het serienummer terug te krijgen door een unformat .
 
Syl71,

Ik heb je verteld dat dit niet zal gaan,jij hebt al geformatteerd.
heb je toentertijd deze versie gekocht bij de PC dan zit er op de kast van de pc een sticker van window.
Daar staat jou nummer op.

Nu even een vraag, waarom vindt jij dit forum onduidelijk?
 
Geplaatst door puppie
Syl71,

Ik heb je verteld dat dit niet zal gaan,jij hebt al geformatteerd.
heb je toentertijd deze versie gekocht bij de PCdan zit er op de kast van de pc een sticker vanwindow.
Daar staat jou nummer op.

Nu even een vraag, waarom vindt jij dit forum onduidelijk?

Bedankt voor de antwoorden. Dit forum is onduidelijk voor mij dus dat bedoel ik niet in algemene zin. Ik ben een huis tuin en keuken gebruiker van een PC en al blij als er iets lukt wanneer er iets is misgegaan bij de PC. Ik heb verschillende teksten hier nagekeken hoe te handelen op een forum (al zeker geen dagelijkse kost voor mij) maar de PC taal, om het zo maar te noemen gaat een beetje boven mijn pet. Mijn excuses daarvoor.
Ik weet niet eens of het reageren zoals ik doe dmv een quote wel de juiste weg is. Hoewel ik probeer zo goed mogelijk naar de regels te handelen kan ik lichtelijk geïrriteerd raken als men dan mijn benadering veroordeelt ipv mijn vraag te behandelen, zoals eerder vandaag de roep 'help' waarop jij reageerde.
Ik bedoel het zeker allemaal niet verkeerd en zal daarom zoals al eerder vermeld gewoon morgen met de leverancier bellen, dan komt het zowieso in orde.
Mooier was geweest als het mijzelf ook gelukt was....
 
Je hebt gelijk in de zin dat het leuk is om zelf voor mekaar te krijgen wat je wenst, zoals puppie al vermelde is dit alleen niet meer mogelijk na een format.
Simpel omdat namelijk alle data verdwijnt op het moment dat je de pc of formateerd of leeghaalt op wat voor manier dan ook.
Dus de data waarin de sleutel zat is verdwenen.
Helaas.
Nogmaals als je de Originele software hebt, dus ook de originele cd dan zou daar ook de sleutel op moeten staan.
En niemand beoordeelt de vraag hoor, iedereen formuleerd het anders maar we zijn hier allemaal om mekaar te helpen en zeker niet om mekaar aan te vallen.
Niet de bedoelling tenminste, als je dat echt denkt dan kun je daar altijd de beheerde op aanspreken en zal er naar gekeken worden.
 
Geplaatst door jjw
Je hebt gelijk in de zin dat het leuk is om zelf voor mekaar te krijgen wat je wenst, zoals puppie al vermelde is dit alleen niet meer mogelijk na een format.
Simpel omdat namelijk alle data verdwijnt op het moment dat je de pc of formateerd of leeghaalt op wat voor manier dan ook.
Dus de data waarin de sleutel zat is verdwenen.
Helaas.
Nogmaals als je de Originele software hebt, dus ook de originele cd dan zou daar ook de sleutel op moeten staan.
En niemand beoordeelt de vraag hoor, iedereen formuleerd het anders maar we zijn hier allemaal om mekaar te helpen en zeker niet om mekaar aan te vallen.
Niet de bedoelling tenminste, als je dat echt denkt dan kun je daar altijd de beheerde op aanspreken en zal er naar gekeken worden.

Bedankt voor je antwoord, ik geloof je ook zeker wel.
Oke dan, even heel simpel in mijn eigen bewoordingen.... ik zit op deze PC en mijn man nu op de andere waar het dus niet mee lukt. Wie kan ons helpen het wel te laten lukken?
Eerst zat ME erop, geformatteerd, toen wilden we XP er op zetten (ook origineel) maar dit lukt niet.
Waar moet hij uit kiezen, de first, second of third boot device? In een device kan hij wel CD rom aanklikken maar pakt hij dan de DVD speler of de CD rom speler? Want beiden zitten in de PC.
 
Hij kijkt naar beide, zorg er voor dat de Xp in de cdrom speler zit en de ander leeg is, dan zou je daar geen probleem moeten krijgen, dan zou de pc moeten opstarten met de cd Winxp en kun je daar verder de vragen volgen die gesteld worden.
Zorg er wel voor dat je de CD hoes bij de hand hebt waar de code opstaat.
Anders is het verspilde moeite.
 
De first boot device moet hij op cdrom zetten en dan maakt het niet zoveel uit of dat nou de dvd of cd is de dvd kan namelijk ook cd's lezen. Als je hem in de verkeerde stopt zal hij alleen maar zeggen: No bootdisk fond (of iets dergelijks) stop hem daarna in de andere speler en het zou moeten werken. Wel weer even opnieuw opstarten.:thumb:

Oh ja, als je alleen wilt reageren en niet wil quoten druk dan op de "reageer op bericht "knop onderaan de pagina.
 
Help

Syl71,

Dit is het antwoord wat ik jou gegeven heb op jouw vraag betreffende het installeren van XP.
---------------------------------------------------------------------
In de eerste plaats is Help niet zo'n pakkende uitnodiging om naar jou vraag te kijken.
Probeerde volgende keer eens iets anders uit te zoeken....maar nu naar jou probleem.
XP over ME zetten rare keuze maar ja.
Ga er in de bios voor zorgen dat je eerste opstart de cdrom wordt.
Dan doe je de cd van xp in de cdrom en zet de computer uit......even wachten......computer weer aanzetten.
Nu goed naar het beeldscherm kijken.
Er komt een vraag of je wilt opstarten vanaf de cdrom dan moet je op een toets drukken,dit doe je.
Nu begint de voor setup van xp.
Hier kies je voor het verwijderen van de partitie even daarna kies je voor windows installeren op die partitie met een format.
Als je dat doet, en goed lezen dus, dan gaat windows xp zich zelf installeren op jouw harddisk.

Suc6.
------------------------------------------------------------------------

Daar geef ikaan dat HELP niks zegt over jou probleem.
Er worden op dit forum verschillende malen de titel help gebruikt en daar komtover het algemeen weinig reactie op.
Dit heb jij zelf ondervonden want je hebt maar 1 antwoord op jou vraag gehad.

Op mijn antwoord naar jou toe over het installeren van XP heb ik geen reactie meer gehad.
Nu kom jij met een vraag over ME en daarin leg jij meteen de fout bij dit forum.
Dat vind ik niet netjes, alle antwoorden die jij krijgt zijn van mensen die jou willen helpen in hun vrije tijd en geheel gratis.
Jij bent een beetje boos omdat jou iets niet lukt, jij vind dit maar een forum van zo zo en dan te bedenken dat dit pas jou derde vraag hier is.
Jij gaat meteen in de aanval als je iets gezegd wordt.

Ik vind dit een beetje jammer.
Had meteen gereageerdop mijn antwoord dan had je nu misschien al XP op jou computer gehad.

Suc6.
 
Re: Help

Geplaatst door puppie
Syl71,

Dit is het antwoord wat ik jou gegeven heb op jouw vraag betreffende het installeren van XP.
---------------------------------------------------------------------
In de eerste plaats is Help niet zo'n pakkende uitnodiging om naar jou vraag te kijken.
Probeerde volgende keer eens iets anders uit te zoeken....maar nu naar jou probleem.
XP over ME zetten rare keuze maar ja.
Ga er in de bios voor zorgen dat je eerste opstart de cdrom wordt.
Dan doe je de cd van xp in de cdrom en zet de computer uit......even wachten......computer weer aanzetten.
Nu goed naar het beeldscherm kijken.
Er komt een vraag of je wilt opstarten vanaf de cdrom dan moet je op een toets drukken,dit doe je.
Nu begint de voor setup van xp.
Hier kies je voor het verwijderen van de partitie even daarna kies je voor windows installeren op die partitie met een format.
Als je dat doet, en goed lezen dus, dan gaat windows xp zich zelf installeren op jouw harddisk.

Suc6.
------------------------------------------------------------------------

Daar geef ikaan dat HELP niks zegt over jou probleem.
Er worden op dit forum verschillende malen de titel help gebruikt en daar komtover het algemeen weinig reactie op.
Dit heb jij zelf ondervonden want je hebt maar 1 antwoord op jou vraag gehad.

Op mijn antwoord naar jou toe over het installeren van XP heb ik geen reactie meer gehad.
Nu kom jij met een vraag over ME en daarin leg jij meteen de fout bij dit forum.
Dat vind ik niet netjes, alle antwoorden die jij krijgt zijn van mensen die jou willen helpen in hun vrije tijd en geheel gratis.
Jij bent een beetje boos omdat jou iets niet lukt, jij vind dit maar een forum van zo zo en dan te bedenken dat dit pas jou derde vraag hier is.
Jij gaat meteen in de aanval als je iets gezegd wordt.

Ik vind dit een beetje jammer.
Had meteen gereageerdop mijn antwoord dan had je nu misschien al XP op jou computer gehad.

Suc6.

Nee hoor, ik leg bij niemand de fout neer, dat is dan verkeerd begrepen en ook daarvoor weer mijn excuses. Wij hebben zeker geprobeerd jouw oplossing toe te passen maar dat werkte niet en dus wilden we gewoon weer onze oude ME versie erop zetten, vandaar dat ik in het forum van ME terecht kwam. En dit is nu wat ik ingewikkeld vind van het hele forum, nu krijg ik daar wat van te horen omdat ik dus weer in het verkeerde gedeelte zou zitten. Ik heb niemand de schuld gegeven, wilde alleen aan geven dat een aangedragen oplossing niet had geholpen. Dat je zegt 'had meteen gereageerd' zou inderdaad een optie zijn geweest maar op dat moment wist ik niet eens dat we zo snel antwoord konden krijgen, zo zie je maar, een onbekend fenomeen voor mij, dit forum.
Nogmaals, ik heb niemand voor het hoofd willen stoten en laat het hier wel bij.

Vr. gr. Sylvia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan