seriele poort tester (RS232)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneth123

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2012
Bestaat er een apparaatje om een seriele (RS232) poort te testen op een PC met windows XP (eventueel ook voor win7). + de nodige software.
Zoja, waar kan ik dit vinden?

Alvast bedankt!

Daar zijn er nogal wat van. Als je gewoon rs232 tester in Google intikt kun je zelf kiezen wat je wilt.
Normaal zou ik een aanbeveling doen maar ik heb er geen ervaring mee en er zijn er heel veel.
De keus is dus aan jou.

Ja, maar deze toestellen zijn meestal gewoon maar een tussenstuk om de verbinding te testen, war ik zoek is een apart toestel om de poort te testen zonder er iets anders op aan te sluiten.

Ik zoek dus een toestel om te kijken of de poort nog werkt zonder er een ander apparaat op aan te sluiten..
Dit omdat onze laptops hier op de treinen gebruikt worden om vanalles uit te lezen. Regelmatig krijg ik dan PC's binnen waarvan men zegt dat de seriele poort kapot is, ik kan dit dan enkel testen door mee de trein op te gaan en de laptop aan te sluiten, en dan ben ik nog niet zeker of het aan de poort ligt of aan iets anders (bvb aan de software of aan het extern apparaat)..
Ik zoek dus iets om enkel de werking van de poort te testen..

Het zou mij een flink pak werk besparen.

De meeste seriële testers zijn heel simpel. Je hebt namelijk een uitgaand en inkomend signaal. Desnoods een paperclip tussen deze twee pootjes en je kunt met een simpel programma (zelfgeschreven of van elders) testen of de poort nog werkt.

Of als je een wat minder Mc Gyver achtig iets wilt, dan neem je gewoon 2 laptops met een seriële kabel ertussen. Testen kan wederom met de diverse testsoftware. O.a. te vinden op Hiren's bootdisk.

Wat je dus zoekt is een RS232 Loopback Connector.

Welke software kan ik best downloaden?
heb er al 2 getest maar die werken niet echt..