Seriele poort weegschaal - Gegevens inlezen in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.
De macro zit in het bestand Weging, dus die kun je zo bekijken. Ik heb hem in de module Workbook gezet. Als je het bestand hebt geopend: op <Alt>+<F112> drukken, dan kom je in de VBA editor. Dan dus Workbook dubbelklikken.

Dag OctaFish,

ik voeg nog even een zelfde soort bestandje bij want ik zag dat er nog een aantal dingen in die csv bestandjes komt, zoals de tweede weging weet je ook een manier om deze er op een nette manier in te verwerken en desnoods als het kan dat je alles kunt sorteren op kenteken?

ik heb nu een volledig bestandje bij gevoegd.

ik hoop dat het niet te veel is gevraagd.

met vriendeljike groet,

sjoemie1985

ps: is het ook mogelijk om deze macro te kopïeren naar een nieuw excel bestand?

Laatst bewerkt:
Ik zal eens kijken wat ik er van kan maken...
Hoe moet moet ik het verschil tussen WEGING, WEGING 1 en WEGING2 interpreteren? Is WEGING gelijk aan WEGING1? En is WEGING2 altijd dan de tweede weging, of ook een derde?

Laatst bewerkt:
waar alleen weging staat is ook echt 1 weging

maar bij eerste en tweede weging betekent: eerste weging is gewicht vrachtwagen met inhoud en tweede is vrachtwagen zonder inhoud, dus 1e is volle tank auto en 2e is lege tank auto om maar een voor beeld te noemen.

en weging is: je hebt een auto met volle kar en je wil weten hoeveel het in totaal weegt zonder dat je daarna nog het ledige gewicht wilt weten.

ps: ik zag dat als je de macro uit voert dat er bij klant alleen de 1e letter komt te staan, zou dit ook de volledige naam kunnen worden?

alvast hartelijk dank. :thumb:

Als je de gegevens ooit in een database wilt gooien, dan kun je het beste de kolommen één keer gebruiken. Ik zou er bijvoorbeeld een kolom [Weging Nr] bij kunnen zetten met een oplopende teller op basis van de Key waarde.

Als je in de macro code kijkt, zie je een aantal keer deze regel staan:

Code:
ActiveCell.Offset(x + 1, 7).Value = Mid(sTemp, InStr(1, sTemp, " ", vbTextCompare), 8)

Daar moet je dit van maken:

Code:
ActiveCell.Offset(x + 1, 7).Value = Mid(sTemp, InStr(1, sTemp, " ", vbTextCompare), 99)

Was een beetje zuinig met het vaststellen van het aantal tekens dat-ie moest ophalen ;)

hoe weet die macro eigenlijk welke data hij in welke kolom moet plaatsen?

want ik probeer er meer data in te zetten en dan zegt hij op een gegeven moment: ongeldige procedure- aanroep of ongeldig argument. :confused:

ik heb eigenlijk nog een vraag hier over (wel een beetje laat :P)

maar ik zoek nu nog een functie die ik er tussen kan zetten die als er ergens niks achterstaat, dus als er geen klantnummer of key is in gegeven dat hij verder zoekt en waar dit wel bij staat deze weer geeft in de juiste kolom.
nu geeft hij een melding: ongeldige procedure aanroep.
maar hij voegt de rest wel toe alleen geen klant namen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan