• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

serienummers printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haarie

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
hallo,

ik heb een excel-sheet waarin op een bepaalde plek een serienummer komt te staan. Nu wil ik deze sheet 960 keer afdrukken waarbij het serienummer steeds met 1 verhoogd wordt. Hoe kan ik dit doen?

gr.

hallo,

ik heb een excel-sheet waarin op een bepaalde plek een serienummer komt te staan. Nu wil ik deze sheet 960 keer afdrukken waarbij het serienummer steeds met 1 verhoogd wordt. Hoe kan ik dit doen?

gr.
Hallo Haarie,
In je printcode b.v.
HTML:
Range("A1")=Range("A1")+1

Gr Justes

Ik heb het geimplementeerd in mijn file, maar het printen gaat niet goed, hij print 4 keer nummer 102 als ik 101 invul. Er wordt dus maar 1 keer opgeteld.

gr

Bijlagen

Hallo Haarie,

Deze is dus aangepast aan je wensen, tevens heb ik de printknop verplaatst want die hoeft er niet op neem ik aan, ook print hij nu liggend uit als dat niet de bedoeling is moet je dat maar weer terug zetten en kolom F is verder uitgelijnd.

Gr Justes

Bijlagen

oke, dankjewel. Maar wat had ik nu fout gedaan? Zodat ik dat weet voor een volgende keer...

Hallo Haarie,

Jij had niets fout gedaan, de formule moest gewoon aangepast worden, vergelijk ze maar.
Wat mij niet verstandig lijkt is om in een keer 960 uit te printen, begin eerst met 50 stuks.
De code wordt dan.
HTML:
Sub Printen()
    Dim i      As Long
    For i = 1 To 50
        Range("D7") = Range("D7") + 1
        Range("A1:G34").Select
        ActiveSheet.PrintOut
        Range("D7").Select
    Next i
End Sub

Gr Justes