serieus hulp gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

app

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Berichten
11
op advies heb ik, nadat ik problemen had met Norton anti virus en Norton internet security, Avast! anti virus en Zone Alarm(firewall) gedownload. maar omdat deze programma's botsen met norton wil ik norton verwijderen.

helaas ben ik een leek op het gebied van computers vergeleken met vele van jullie. en moet ik opbiechten dat ik niet weet hoe ik Norton met al z'n onderdelen kan verwijderen. Norton laat zich niet zomaar verwijderen heb ik gehoord.

dus: is er iemand die mij stap voor stap kan vertellen hoe ik te werk moet gaan en hoe ik avast! en zone alarm het werk kan laten overnemen?

alvast hartelijk bedankt!

ap
 
Welke Norton heb je?

Symantec heeft voor iedere versie een complete uitleg:)
 
hoi,

ik heb Norton anti virus 2004. het zat op de computer toen ik hem kocht. maar het abonnement is verlopen.
 
Ik heb het gevoel dat het toch deel uitmaakt van internet security... dus misschien dit ook even doornemen:)

James:)
 
ok, ik heb de instructies opgevolgd zover die staan op de site. via configuratiescherm klik ik op software. maar Norton staat daar niet bij. wel staat er "Norton WMI update" tussen maar die laat zich niet verwijderen.
in mijn taakbalk staat links van de klok wel het icoontje van "norton antivirus auto-protect ingeschakeld" en ik kan hem via dat iccontje ook openen. dus hij zit wel op m'n pc.
 
Kijk nogmaals en zoek of er echt geen "norton antivirus" of "norton internet security" tussenstaat, want spijtiggenoeg bestaat er voor de 2004-versie van die programma's geen programmaatje dat dat dat voor jou doet (removal tool).

James:)
 
Lang geleden heb ik het ook dit probleem gehad. Toen heb ik via het register alle verwijzingen naar norton en symantec gezocht en verwijderd. maar dat was wel en klus en ook wel link geloof ik. :confused:
 
yep, en aangezien ik een leek ben en niet eens weet wat je met een register op deze computer bedoelt wordt het helemaal een feest....

als iemand overigens tips heeft om mijn huidige firewall van norton (norton intenet security) correct te laten werken is dat ook geweldig. ik kan niet online zonder het wereldbolletje in mijn taakbalk (inernet security dus) uit te schakelen. het kan mij niet schelen welk programma mijn computer beveiligd. zolang ik maar gewoon online kan zonder te worden overspoeld met popups, virussen en adware.

maar goed. de vermoeidheid heeft nu de overhand bij mij, met frustraties tot gevolg :eek:
ik kom morgen terug en probeer het nog eens, of probeer wat anders.

bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet te cynisch doen, maar je kunt het beste Windows opnieuw en schoon installeren en je in de toekomst verre van Norton houden.
 
probeer het eens in veilige modus, dan draait er nog nix van norton ...
 
Norton

Ik heb dit probleem lang geleden ook gehad en heb het op de volgende manier opgelost: in volgorde

1. sluit het icoontje in de tray naast de klok
2. verwijder norton via het configuratiescherm
3. ga naar de map Applicationdata van alle gebruikers en verwijder
de map Symantec in zijn geheel, dus bij administrator, all users
en andere accounts
4. verwijder in de verkenner de map van Norton en eventueel van
symantec
5...Typ in uitvoeren: regedit..hiemee kom je in het register.
LET OP: precies uitvoeren !! ga bovenaan naar zoeken en daar
typ je in: Symantec en de sleutel die je vindt verwijderen en
dat net zo lang herhalen tot hij geen sleutel van symantec meer
vindt.

Daarna opnieuw opstarten en nu moet norton in zijn geheel verwijderd zijn. Nogmaals: wees uiterst voorzichtig met het register . Veel sukses


senior
 
Volgens mij is dit het inderdaad. Kijk uit in het register en verwijder ALLEEN de met een blauw hokje aangegeven symantec-waarden.
(Was er geen "norton" bij, Senior?)
 
Internetbeveiliging

Het is al even geleden, maar volgens mij wordt Norton gedekt in het register onder Symantec.


senior
 
hoi,
download het progje your uninstaller 2004.
deze haalt alle verwijzingen van norton uit het register en verwijderd norton geheel.
succes
ron.
 
Wel handig om even erbij te vertellen waar het gedownload kan worden en vooral dat het $20,- kost...

your uninstaller: http://www.ursoftware.com/ em pf het gaat werken met symantec.... daar heb ik zo mijn vraagtekens bij, symantec NIS is niet iets dat zich makkelijk laat verwijderen, omdat het zich behoorlijk diep in het systeem nestelt.
 
Dat progje zou ik niet kopen. Dan toch liever het register in en alle symantec-verwijzingen er uit gooien. Het werkt echt en als je geduldig al die sleutels delete ben je er vanaf.
En....., volgens mij toch ook daarna even op "norton"zoeken. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan