serieus probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

steve-o

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Yeeps,

Sinds ik een maand of twee ben verhuisd heb ik gigantische problemen met m'n pc. Ik krijg geregeld meldingen van een Trojan -Virus of een worm maar als ik m'n virusscanner laat lopen wordt alles netjes verwijderd (AVG Virusscan). Als ik Ad-aware laat lopen worden ook een aantal zaken gevonden en verwijderd.

Wat me zorgen baart is 't feit dat m'n pc meer dan de helft van de keren gewoon blokkeert (bevriest). Dan moet ik resetten en als da niet kan gewoon de stekker uittrekken !

Windows XP werkt bij momenten ook (veel) trager dan normaal. IK heb een firewall (Sygate) en heb die gisteren online getest en alles was goed beveiligd.

Gisteren heb ik dan Spybot geïnstalleerd maar als ik 't laat lopen (en er al een paar foute zaken werden gedetecteerd) bevriest m'n pc halverwege de scan (zelfde met AVG).

Weet iemand raad ? ik denk er aan m'n pc gewoon te vervangen door een nieuwe (ik word dus stilaan radeloos) maar da's wel erg drastisch en kostelijk :(

Geplaatst door steve-o
ik denk er aan m'n pc gewoon te vervangen door een nieuwe (ik word dus stilaan radeloos) maar da's wel erg drastisch en kostelijk :(
Dat is vast niet nodig.
Plaats even een Hijackthis log.

In dit topic lees je hoe je zo'n log maakt.
En in dit topic kun je het log plaatsen.

Guus.

edit: Buffy was natuurlijk weer sneller:)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reply,

Ik vreesde al voor die Hijack-onderneming: lijkt me niet echt simpel te zijn maar kom, alles staat goed uitgelegd dus zelfs ik moet dat kunnen...

Wellicht morgen kan ik een en ander uitproberen: ik hoop wel dat m'n pc niet opnieuw bevriest tijdens de 'werkzaamheden', anders blijf ik bezig natuurlijk ...

To be continued

IK word echt radeloos nu ...

M'n pc blokkeert elke keer: ik heb al gepoogd Spybot te laten draaien maar ook tijdens die scan blokkeerde m'n pc. Ik heb hem dan opgestart in veilige modus en daar ging Spybot wel (ging trouwens veel en veel sneller dan in gewone modus waar het ongeveer 20 min duurt en de scan pas halverwege is - gevolgd door blokkeren).

Spybot suggereerde om controle uit te voeren tijdens opstarten: zo gezeg zo gedaan Spybot voerde een automatische systeemcontrole uit maar ook tijdens die controle blokkeerde m'n pc.

Intussen krijg ik om de haverklap melding van een Trojanvirus en blijf ik in de miserie zitten.

Adaware laten lopen lukte éénmaal vandaag. M'n VAG Virusscan liet ik al lopen maar is intussen al driemaal geblokkeerd...

Met blokkeren bedoel ik gewoon bevriezen: scherm blijft en zo maar ik kan niets meer dan.

Help me aub want ik word radeloos (en gek):mad:

IK kan dus geen log plaatsen mbt Hijack want ik zal niet de laatste versie van Adaware kunnen draaien ...

Geplaatst door steve-o
IK kan dus geen log plaatsen mbt Hijack want ik zal niet de laatste versie van Adaware kunnen draaien ...
Laat die Spybot en Ad-aware scans dan maar even achterwege; wat niet gaat, gaat nu eenmaal niet.
Maak gewoon een Hijackthis log en plaats het in de daarvoor bestemde sectie.
Vermeld er gewoon even bij dat je Ad-aware en Spybot niet kunt laten scannen.
Radeloos worden is nog lang niet nodig.:)

Guus.

Heb net dan toch een log kunnen plaatsen ...

PC draait al 20 min zonder blokkeren hetgeen een record is de laatste dagen.

Hopelijk snel reactie zodat ik vanavond of morgen weer over een gezonde pc beschik:rolleyes:

In het berichtje bij je log schrijf je:
Geplaatst door steve-o
Wat moet verwijderd worden ? (is dat 't onderstreepte gedeelte enz.
Nee. Je moet sowieso niks zelf verwijderen. Daar zijn de experts (Buffy en Hansiepanzzzer) voor. Zij bekijken je log en vertellen je precies wat je moet doen. Ik zie overigens dat ze er momenteel niet zijn, dus het kan even duren voordat je antwoord krijgt.
Dat antwoord wordt in dezelfde thread gegeven als waarin je het log hebt geplaatst.
Kijk in de loop van de middag/avond af en toe even of het er al staat.

Guus.

OK, bedankt GUUS

Ik zal 't maar deze avond of morgen kunnen nazien want ben opnieuw gaan werken voor vandaag.

By the way: heb ook nog een AVG Virusscan kunnen doen (eindelijk) en er werden drie Trojans naar de VIRUS-VAULT gebracht

Ik zie wel wat het geeft: bedankt alvast voor de snelle reacties, hopelijk levert het wat op hé:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan