Serv-U geinstallerd kom er allen niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferryhoonhout

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
hallo,

nog maals

ik heb serv-U geinstallerd

ik kom er zelf wel op.(via eigen pc)

me vader komt er ook op(via eigen pc maar wel zelfde netwerk)

een kennis komt er niet op(dit zit NIET op netwerk)

ik heb er zelf een router tussen zitten

weet iemand de oplossing???

alvarst bedankt

Ik ga ervan uit dat je router tussen je netwerk en het internet zit. :p
Je vader zit binnen hetzelfde netwerk, dus verkeer van je vader's pc naar de jouwe loopt niet via de router.
Je kennis zit buiten het netwerk, dus verkeer van je kennis' pc naar de jouwe zal wél via de router moeten lopen. > Je probleem zit bij de router.
Waarschijnlijk heb je je router nog niet ingesteld zodat deze weet met welke pc binnen je netwerk verbinding gemaakt moet worden.
Je moet dus de poort die gebruikt wordt door serv-u forwarden naar de ip van je eigen pc.
besides: wat ip betreft; Vanuit je vaders pc benader je je eigen pc met een ander ip-adres dan vanuit je kennis' pc..... :rolleyes:

Waarschijnlijk heb je je router nog niet ingesteld zodat deze weet met welke pc binnen je netwerk verbinding gemaakt moet worden.
Je moet dus de poort die gebruikt wordt door serv-u forwarden naar de ip van je eigen pc.
besides: wat ip betreft; Vanuit je vaders pc benader je je eigen pc met een ander ip-adres dan vanuit je kennis' pc.....

Dit snap ik niet helemaal sorry

wat je hiervoor gezegt hem klopt

hoe moet ik dat forwarden??/
bedankt varst
gr ferry

Geplaatst door ferryhoonhout

Dit snap ik niet helemaal sorry

wat je hiervoor gezegt hem klopt

hoe moet ik dat forwarden??/
bedankt varst
gr ferry
Forwarden van poorten moet in de handleiding van je router staan....
En je ip van je pc binnen het netwerk valt waarschijnlijk in de range van 192.168.0.1 tot 192.168.0.255
Je ip van de router Krijg je van je provider.
Vanuit je vader's pc benader je dus het ip wat in bovenstaande range valt, en vanuit je kennis benader je (de router met) het ip wat je van je provider hebt...
Laten we zeggen dat je vnc hebt draaien (voorbeeld)
vnc gebruikt poort 5800, Als je vanaf je kennis' pc verbinding wil maken met jouw pc dmv vnc, zul je in de router moeten instellen dat deze verkeer wat gebruik maakt van poort 5800 moet doorsluizen naar het ip van je eigen pc binnen het netwerk. (192.168.0.x)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan