serv-u & netwerk werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhcp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Ik heb vandaag maar weer eens serv-u er op gezet.
maar ik heb een probleem ik zit nu in een netwerk...(crosscable geen router of hub dus!!!!)
nouw dat is niet zo er .
heb hem ff geportmapt met analogX portmapper.
heb dus port 21 gemapt en ff inter getest werkt prima maar als andere er op willen gaat het mis..
dat werkt niet ik geef hun niet het interne ip maar 81.XX.xXX.XX......

wat dow ik nu fout??
alvast bedankt

ps ik heb een zonealarm firrewall....
als ik daar nog iets mee moet doen?

ik heb nu bullitproof maar heb nogsteeds het zelde probleem

je vraagstelling is enorm onduidelijk.
Ik begrijp dat niemand van buiten het lokale netwerk in kan loggen, dat je een firewall draait, endat je daar niets aan hebt gedaan (wat wel zal moeten).

Je eerste regel:
Ik heb vandaag maar weer eens serv-u er op gezet.
Dus je hebt dit eerder gedaan, ging het toen wel goed?

maar ik heb een probleem ik zit nu in een netwerk...(crosscable geen router of hub dus!!!!)
nouw dat is niet zo er .
Wat niet, is niet belangrijk, wat wel? Waar is de modem? Is het internet geshared? Dit is belangrijk om te weten voor Firewall instellingen.

heb hem ff geportmapt met analogX portmapper.
heb dus port 21 gemapt en ff inter getest werkt prima maar als andere er op willen gaat het mis..
Lokaal mappen... juist. Waarvoor doe je dat? Je zegt zelf dat er niets tussen de twee PC's zit. Daar valt dan dus ook helemaal niets te mappen....

dat werkt niet ik geef hun niet het interne ip maar 81.XX.xXX.XX......
Dat zal kloppen, en je kunt testen of het werkt door je Firewall uit te zetten. Wanneer dit goed werkt kun je daarna met de firewall aan de slag...

Het zou in begrijpbaarheid minstens de helft schelen wanneer je het in normaal nederlands en volledig uiteen zou zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan