Server 2003 AD + Vista Business

Status
Niet open voor verdere reacties.

codnederland

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo,

Ik heb een server en wil deze gaan gebruiken als AD.
Ik heb de AD en DNS geinstalleerd.

Als ik bijvoorbeeld wil inloggen met mijn laptop, Windows XP Pro,lukt alles.
Ik krijg alle mappen te zien, en mijn profiel wordt ook netjes opgeslagen op de server.

Echter als ik wil inloggen met mijn PC, krijg ik een foutmelding.
Als ik hem aan de AD wil koppelen, zegt hij dat hij het domein niet kan vinden:

''Kan geen account voor uw computer in domein <<domein>> vinden.
(Het domein kan voor uw computer kan anders zijn dan het domein voor uw gebruikersaccount)''

Wat moet ik doen??

''Kan geen account voor uw computer in domein <<domein>> vinden.
(Het domein kan voor uw computer kan anders zijn dan het domein voor uw gebruikersaccount)''

Wat moet ik doen??

Klinkt dat je probeert met een ongepriviliseerd account een computer aan het domein toe te voegen. Dat kan wel, maar dan moet het computeraccount reeds zijn aangemaakt in het domein, en dat is blijkbaar nu niet het geval.

Andere mogelijkheid is dat de AD-server niet als eerste staat genoemd in de lijst van DNS-servers in de ip-configuratie van het werkstation. Kijk dat even na:
1. Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op je bureablad
2. Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren
3. In het geopende cmd-venster: ipconfig /all
Kijk na welke ip-adres(sen) er worden genoemd bij DNS-servers. Staat daar niet het ip-adres van de AD-server als eerste, dan kun je problemen hebben met het contact leggen met de AD-server voor het aanmelden van je computer.

Succes,

Tijs.

Klinkt dat je probeert met een ongepriviliseerd account een computer aan het domein toe te voegen. Dat kan wel, maar dan moet het computeraccount reeds zijn aangemaakt in het domein, en dat is blijkbaar nu niet het geval.

Andere mogelijkheid is dat de AD-server niet als eerste staat genoemd in de lijst van DNS-servers in de ip-configuratie van het werkstation. Kijk dat even na:
1. Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op je bureablad
2. Rechtsklik op die nieuwe snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren
3. In het geopende cmd-venster: ipconfig /all
Kijk na welke ip-adres(sen) er worden genoemd bij DNS-servers. Staat daar niet het ip-adres van de AD-server als eerste, dan kun je problemen hebben met het contact leggen met de AD-server voor het aanmelden van je computer.

Succes,

Tijs.

Er staat een loopbackadres (127.0.0.1)
Kan dit kloppen?

Hallo

We/jij praten hier toch wel over het werkstation (Vista) dat je wilt toevoegen aan het domein?
Als op het werkstation als DNS server 127.0.0.1 (=loopback-adres) staat, dan gaat het niet werken. Zoals gezegd moeten op werkstations in een domein of werkstations die je in een domein wilt opnemen als eerste DNS server het ip-adres van de AD-server staan.

[Als op de AD-server 127.0.0.1 staat als DNS server dan is dat wél OK, want dan vraagt de AD-server 'aan zichzelf' (=loopback) om DNS-aanvragen op te lossen. Meestal staat er het vaste ip-adres van de AD-server, maar 127.0.0.1 werkt natuurlijk ook dan.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan