Server 2003 clients inloggen lokaal en op domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delta Hawk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo helpmij,

Ik heb windows server 2003 enterprise draaien op een computer, ik heb 4 clients die zich in het domein van de server moeten inloggen, dan werkt allemaal goed. echter wanneer je op de client computer de besturing opstart kun je altijd kiezen tussen inloggen lokaal (de computer zelf dus) of op het domein. is het mogelijk zo in te stellen dat op de client computers je alleen kan inloggen in het domein? dus dat je de lokale computer keuze niet ziet. Ik snap ook dat ik een password erop kan zetten en dan lukt het ook niet meer, maar ik wil het gewoon niet zichtbaar hebben.

Is dat mogelijk?
Clients draaien allemaal op xp.

Delta Hawk

Zover ik weet is dit niet mogelijk, maar je kunt gewoon geen gebruikers lokaal hebben (behalve administrator en die goed beveiligen).

Zover ik weet is dit niet mogelijk, maar je kunt gewoon geen gebruikers lokaal hebben (behalve administrator en die goed beveiligen).

Inderdaad, is niet (standaard) mogelijk. Wellicht kun je het wel middels een tweak doen. Maar het is niet aan te raden. Je kunt dan niet meer lokaal inloggen. :rolleyes:

Domein niet beschikbaar

Ik heb ook Windows Server 2003 en wil ook client's laten inloggen op die pc . Ik probeer vanaf windows xp proffesional in teloggen ik heb ook al domein ingesteld op windows xp pro ,maar dat lukt niet omdat hij zegt dat het domein niet beschikbaar is ik heb alles ingesteld kan iemand mij misschien helpen?
Ik heb remote desktop ingesteld zodat je vanaf internet kan besturen misschien wil iemand het voor mij goed instellen die er verstand van heeft?

thxxxxx

Ik heb ook Windows Server 2003 en wil ook client's laten inloggen op die pc . Ik probeer vanaf windows xp proffesional in teloggen ik heb ook al domein ingesteld op windows xp pro ,maar dat lukt niet omdat hij zegt dat het domein niet beschikbaar is ik heb alles ingesteld kan iemand mij misschien helpen?
Ik heb remote desktop ingesteld zodat je vanaf internet kan besturen misschien wil iemand het voor mij goed instellen die er verstand van heeft?

thxxxxx

- Welke Event logs krijg je op de clients?
- Staat de dns goed?
- heeft je server een vast ip?

Domein niet beschikbaar voor sommige gebruikers

Ik zit met een gelijkaardig probleem. Ik heb in de VMWare Player een Windows 2003 Server en een WinXPPro geïnstalleerd, een domeincontroller en dns geïnstalleerd, vaste ip-adressen toegewezen aan zowel client als server en tot slot gebruikers aangemaakt. Nu zit ik met het eigenaardige probleem dat ik met leden van 'Administrators' wél op de server kan aanloggen, maar met gewone gebruikers niet. 'Het systeem kan u niet aanmelden omdat het domein 'X' niet beschikbaar is', krijg ik telkens als foutmelding. Heb DNS al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Ook de zones voor forward en reverse lookup, net als de pointer, staan goed. Pingen van op de XP-client naar het domein of naar de DNS-server lukt niet. In de logs zie ik geen foutmeldingen. Kan iemand mij helpen?

Ik zit met een gelijkaardig probleem. Ik heb in de VMWare Player een Windows 2003 Server en een WinXPPro geïnstalleerd, een domeincontroller en dns geïnstalleerd, vaste ip-adressen toegewezen aan zowel client als server en tot slot gebruikers aangemaakt. Nu zit ik met het eigenaardige probleem dat ik met leden van 'Administrators' wél op de server kan aanloggen, maar met gewone gebruikers niet. 'Het systeem kan u niet aanmelden omdat het domein 'X' niet beschikbaar is', krijg ik telkens als foutmelding. Heb DNS al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Ook de zones voor forward en reverse lookup, net als de pointer, staan goed. Pingen van op de XP-client naar het domein of naar de DNS-server lukt niet. In de logs zie ik geen foutmeldingen. Kan iemand mij helpen?

Zet je windows firewall eens uit.

Er is nu tot 2 maal toe een nieuwe vraag in een bestaande vraag gesteld en zo gaat het overzicht weg.

qxserver en sousa graag een eigen vraag aanmaken.

Mocht delta hawk het topic weer open willen hebben ben ik te bereiken op mario@helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan