server 2003 of wachten op 2008?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maya16

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Ik hoop dat dit hier op de juiste plaats staat.

Wij (mijn werk) moeten onze server vervangen. Het IT-bedrijf waar we mee werken heeft een Windows OEM Server 2003 voorgesteld. Nu, ik lees dat er opvolger, de 2008, eind februari 2008 op de markt zou komen. Als we nu nog een 2003 nemen, gaan we dan niet meteen met een verouderd iets zitten? Of heeft het toch zin om nog de 2003 te kopen?
(ter info: We hebben geen interne IT-er in het bedrijf.)

2003 heeft mij voorkeur. Hij is zeker niet gelijk verouderd en in tegenstelling tot 2008 ver door ontwikkeld.

Het heeft zeker nog zin om 2003 aan te schaffen. Mijn advies is om een server editie niet eerder dat de release van Service Pack 1 in te zetten. Dus dat zal dan op zijn vroegst Q4 in 2008 zijn. Daarnaast heeft 2008 geen toegevoegde waarde in een MKB omgeving ten opzichte van 2008.

Het is waarschijnlijk koffiedik kijken, maar ik probeer het toch: hoe veel jaren zullen we nog met die nieuwe server 2003 verder kunnen (schatting)?

Het is waarschijnlijk koffiedik kijken, maar ik probeer het toch: hoe veel jaren zullen we nog met die nieuwe server 2003 verder kunnen (schatting)?

Dat verschilt per situatie. Er zijn nog bedrijven die werken nog steeds met NT 4.0. Het is maar net hoeveel waarde je er aan hecht. Uiteraard loopt je wel risico's omdat er geen support meer wordt verleent door Microsoft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan