Server 2003, Sp2, R2, Enterprise ed. VPN Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendridevries

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2005
Berichten
165
Hallo,

Thuis heb ik RAS geinstalleerd,

Nu gebeurd het volgende, de eerste user kan een vpn opbouwen vanaf locatie a ( school bijvoorbeeld). Dezelfde user kan daarna geen verbinding meer opbouwen vanaf een andere locatie. Een andere username maakt niets uit. Dus nadat er vanaf 1 locatie een vpn is opgezet lukt het niet meer vanaf elke andere locatie.

Iemand een idee?
 
Helaas kan ik niet vertellen waar door dit komt. Maar volgens mij moet je het zoeken in de kant van de routering.

Dennis
 
Wel voldoende 'VPN-poorten' aangegeven? En een 'pool' van uit te delen ip-adressen dat groot genoeg is?

Enkele mooi plaatjes van alles dat je ingesteld hebt zou zeker helpen bij het oplossen van je probleem. In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je schermafdrukken maakt en kunt uploaden naar het forum bij je volgende posting.

Succes,

Tijs.
 
Ik denk dat ik er zelf al achter ben, Als ik handmatig een adresspool toewijs, van bijvoorbeeld 192.168.1.30~192.168.1.40 dan krijgt alleen de eerste client van locatie "A" het adres 192.168.1.30 255.255.255.255 als ik dan van locatie "B" ga proberen krijg ik de melding connectie niet mogelijk of iets in die trend.

maar ik zal nog wel even een paar screenshots maken zodat het misschien wel op de dynamische manier mogelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan