server 2003 vliegt eruit na ongeveer 9uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelis180

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Berichten
195
ik heb een probleempje met mijn windows server (2003):

Als ik ongeveer 9uur op de server zit, dan moet ik op een of andere manier opnieuw starten om weer verbinding te krijgen. Dit gebeurt elke keer met veschillende laptops.
Zit er misschien een beveiliging in server 2003 die dat doet? Hoe kan ik dit uit zetten?
 
Heb je op dat moment geen verbinding met de server meer of helemaal geen verbinding, ook niet met internet?
 
Een beetje in aansluiting op wat PST schrijft: Kijk ook in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) op de W2003 server in de secties Toepassing en Systeem rond de tijden dat de verbinding weg raakte.
Zou mij niet verbazen dat er meldingen staan over onvoldoende geheugen, waardoor (o.a.) de netwerkverbindingen niet meer werken.

Als je inderdaad van dat soort meldingen ziet, probeer dan
1. Alle Windows updates op te halen en te installeren (incl. Service Pack 2)
2. Je eens af te vragen welke programmatuur je draait op de server die niet al bij W2003 zijn bijgeleverd of die niet zijn getest door Microsoft. Denk hierbij aan programma's en/of diensten en/of niet-ondertekende drivers (dus driver die niet door Microsoft grondig zijn getest).
Zij zouden wellicht verantwoordelijk kunnen zijn voor het 'weglekken' van geheugen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan