server achter firewalled router

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hoi mensen.

Ik ben nu twee dagen in de slag geweest maar moet het toch (zo lijkt het) overgeven aan de echte ;) wizzkids.

Ook diverse threads hier op het forum hebben me niet kunnen helpen, daar heb ik al op gezocht.

Ik draai windows xp
Heb een sweex/edimax router met daarop 3 pc's
Draai op deze client serv-u (een server programma)

Deze werkt WEL als ik de ingebouwde firewall van de router uitschakel, maar NIET als die ingeschakeld is.
Uitschakelen is geen optie want dan moet ik op ALLE pc's een aparte firewall instaleren. Dat wil ik niet.

Bij NAT --> virtual server heb ik poort 20 en 21 TCP geforward voor ip 192.168.xx.xx Die staan dus open.
Via ipconfig heb ik de lokal IP gecontroleerd, die klopt.

Bij firewall --> DMZ (demilitarized zone) heb ik als public ip adres mijn eigen IP van het modem (212.xx.xx.xx) in gevuld en het ip adres van de externe computer die ik binnen wil laten. Als client PC IP adres heb ik weer ingevuld 191.168.xx.xx

Bij serv-u heb ik in het domain thuis (deze pc) het ipadres 192.168.xx.xx ingevuld en netjes een account aangemaakt voor de pc die binnen moet komen.

De log van serv-u registreert wel dat de gast zich aanmeldt maar de connection wordt onmiddleijk weer gesloten.

Alleen als de firewall dus uit staat werkt het perfect.

Nu weet ik het niet meer.

Wie kan me helpen??

vul achter de dmz eens de IP adres van de computer in waar de webserver op draaid

loopt een beetje dubbel nu geloof ik :-)

Ik snap je niet helemaal

in de DMZ heb ik nu 2 dingen ingevoerd.

1. bij public ip het adres van mijn modem 212.xx.xxx.xx
en dan daar bij client het adres van deze pc 192.168.xx.xx

2. Ook bij public het adres van de pc die ik toegang wil geven op mijn pc via ftp en daar ook weer 192.168.xx.xx als client

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan