server beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
784
Beste Helpmijers ik wil een eigen server beginnen, waar mensen tegen betaling hun website kunnen hosten.
Is dat erg moeilijk en valt er wat mee te verdienen?
Alvast bedankt met vriendelijke groet Kalm:rolleyes:
 
Snel antwoord: Ja, dat is moeilijk, Nee, daar valt geen geld mee te verdienen.

Heb je nu zelf een hosting-account bij een provider?
Heb je wel eens rond gekeken op zo'n account? Of op de website van een paar providers?
Heb je wel eens het aanbod van een provider goed bekeken en geprobeerd te bedenken wat daar allemaal voor nodig is en wat daar bij komt kijken?
En denk je dat je dat allemaal zelf ook kunt realiseren?


Je kunt vast wel een paar persoonlijke websites van vrienden of familie hosten
tegen een onkosten-vergoeding. Maar dat is iets anders dan "geld verdienen".

Ik vat jouw vraag op als een vraag over een commerciële dienst ("tegen betaling" voor "de mensen")
Dan heb je te maken met:
- service:
garantie dat websites 24/7 in de lucht zijn
ondersteuning met kennis en informatie voor klanten die niet alles zelf kunnen
welke hosting pakketten ga je aanbieden: hoeveel ruimte en hoeveel verkeer (ik typ het allemaal snel en onvolledig op)

- techniek
wat ga je inzetten aan hardware
hoe ga je je back-up regelen
ben je verzekerd als klanten een website kwijtraken of als een website een week uit de lucht is



Ik houd van geld uitgeven voor diensten en producten.
Mijn ervaring is: goedkoop=duurkoop
Ik maak dan ook gebruik van betaalde hosting-pakketten waarbij ik in ieder geval voldoende service en ondersteuning krijg.
Maar er zijn zat mensen die gebruik maken van "gratis" hosting. Ook in dit forum komen regelmatig tips en voorbeelden voorbij.

Wat zorgt ervoor dat iemand die wil overstappen van gratis naar betaald bij jou terechtkomt?
Als iemand afknapt op gratis hosting, wat kun jij dan bieden en voor welke prijs? En kun je dan de slag aan met bestaande betaalde providers en hun diensten?
Wat als iemand van meet af aan op ziek is naar een "goede" provider waar hij tegen betaling terecht kan? Wat heb jij dan te bieden?

Ik denk dat je over dat soort zaken maar eens goed moet gaan nadenken.
En vooral ook die vragen waar ik mee begon ter harte nemen: ga eens kijken wat anderen bieden.
 
server

Zo.....tecsman, mijn oren zijn goed gewassen. Bedankt voor de informatie, ik ga me verder in verder in verdiepen. Het zijn hele goede tips:d:thumb: super thanks man
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan