Server bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenotje

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Hallo iedereen,

ik wil een servertje opzetten (oude P1 32mb ram met oud modempje) waar mensen naartoe kunnen inbellen. Maar ik zit een beetje met de software, bijv. winradius doet het niet, verder kan ik geen goede software vinden voor win98. Mensen raden me windows 2000 of Linux aan, maar dan moet ik daarvan weer weten hoe dat zit met de software.
Ik ben ten einde raad, kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Jeroen

wil je ze internet aanbieden (voor modemers)???. vertel eens wat meer over wat je ermee wilt gaan doenen wat voor mogelijkheden je hebt...

Toch raad ik je win2000 aan. Deze heeft uitgebreide mogelijkheden om je pc als ras inbelserver in te stellen. Breid dan wel even je geheugen uit, liefst naar 128 Mb. Win98 heeft eigenlijk te weinig mogelijkheden en te weinig beveiliging om een goede server te kunnen zijn. Ik kan me wel voorstellen dat je huiverige bent voor win2000 en alle instellingen daaromheen (terecht), maar het is wel de beste optie. Ik kan me zo geen externe server voor externe toegangserver voor win98 bedenken.

Is adsl geen optie, zodat er niet ingebeld hoeft te worden? Dan kan je bijvoorbeeld een ftp server of een webserver draaien.

Ik zou voor linux gaan, Windows 2000 zal, ook met meer geheugen, niet lekker gaan draaien op een Pentium 1. Linux kan dat wel, mits je geen grafische omgeving gebruikt. Windows NT 4.0 als RAS kan natuurlijk ook.

Hier nog wat informatie van de vraagsteller:

Hoi "Almer",

je had gereageerd op mijn bericht en vroeg of ik er wat meer over kon vertellen: bij deze dus. Het is meer een expiriment. Ik heb thuis gewoon ADSL en ISDN. Ik had een stel oude modems liggen en zo kwam ik op het idee een server te bouwen waar mensen naar kunnen inbellen. Het lijkt me puur interesant om te kijken of mensen ook gaan inbellen en hoe dat allemaal in z'n werk gaat. Ik heb nog geen idee wat voorn diensten ik met mijn server ga aanbieden, wieweet wordt het een BBS (bulletin board system: prikbord), een ftp, DNS, webpagina of een ander soort server. Mischien (heel mischien...ver in de toekomst) zal het een providertje kunnen worden.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen. Het is puur expiriment, als je het interesant vind: je kunt m'n mailadres geloof ik wel ergens zien, post anders maar een bericht en dan stuur ik hem wel.

Groeten Jeroen

Ik zou zeggen bekijk de winroute software van kerio. Deze hebben de mogelijkheid van het configureren van een inbel verbinding. Ik werk al jaren met winroute op een server waar windows98SE op draaid. Heb op het moment kerio winroute firewall 5.04, en kerio mailserver pro v5.6. Test draaien op een 200Mhz P1 met 48Mb geheugen, en hij draaid al weer een maand zeer stabiel.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan