Server/client profiel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrazyC

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Berichten
20
Situatie - Server-Client
20 a 30 pc´s in het netwerk
Geen enkel profiel wordt meer geladen via de server. geeft telkens ook die melding en laadt dan vervolgens het lokale profiel.
Nieuw aangemaakte profielen kunnen NIET geladen worden. Alleen die profielen die ooit al eens ingelogd hebben op dat specifieke systeem.

Geen enkele andere problemen mbt het netwerk behalve dat er geen nieuwe profielen geladen kunnen worden.

Iemand een idee om dit weer recht te zetten?

bij voorbaat dank
 
Zo een paar vragen:
1. Zijn alle pc's succesvol in het domein aangemeld?
2. Verifieer zeer nauwkeurig wat er staat ingesteld m.b.t. het profiel van de gebruikers. 2 plaatsen om te checken (check ze allebei):
a. Alle policies die op het domein van toepassing zijn op gebruikers.
b. Tabblad Accounts in Active Directory Users and Computers
3. Verifieer de rechten op de share waar het gebruikersprofiel staat danwel moet komen te staan. Bekijk hierbij zowel de share-rechten als de NTFS-rechten.

Succes,

Tijs.
 
Zo een paar vragen:
1. Zijn alle pc's succesvol in het domein aangemeld?
2. Verifieer zeer nauwkeurig wat er staat ingesteld m.b.t. het profiel van de gebruikers. 2 plaatsen om te checken (check ze allebei):
a. Alle policies die op het domein van toepassing zijn op gebruikers.
b. Tabblad Accounts in Active Directory Users and Computers
3. Verifieer de rechten op de share waar het gebruikersprofiel staat danwel moet komen te staan. Bekijk hierbij zowel de share-rechten als de NTFS-rechten.

Succes,

Tijs.

1. alle pc´s zijn succesvol aangemeld in het domein, want voorheen werkte alles prima.
2. Aan de instellingen is niemand gekomen en dat durf ik met een aan de waarheidgrenzende waarschijnlijkheid te zeggen.
3. eensgelijk

Het enige wat ik gisteren gedaan heb is met het administrator account een profiel verwijderd dat al 3 jaar niet meer gebruikt werd. Vandaar dat ik zelfs na het checken van de instellingen, policies, rechten . Nog steeds met een vraagteken loop.

Het zijn zwervende profielen daarom staan op de server in de netlogon map de default profielen en op elk systeem zelf een lokaal profiel. Vandaag heb ik een nieuw profiel aangemaakt voor een stagiaire en die komt dus nergens ingelogd op dat profiel. De default staat in de netlogon map maar hij maakt geen lokaal profiel aan. Ik weet dus ook niet of beide gesynchroniseerd worden. Het probleem ontstond vanmorgen pas dus gister werkte alles nog prima.
 
Nog even een kleine correctie op mijn eerdere verhaal:
b. Tabblad Accounts in Active Directory Users and Computers
Ik bedoelde natuurlijk het tabblad Profiel, en niet Account.

Ok, terug naar je probleem:
Kijk goed op de server na wat er in Logboeken (start -> uitvoeren -> eventvwr.exe) staat op momenten van aan- en afloggen van de gebruiker, maar zeker ook op de werkstations zelf in de Logboeken op de momenten van aan- en afloggen van de gebruiker.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan