Server Connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webmaster007

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Help!:(

Ik zit met een probleempje. Ik heb een eigen server staan (gewoon mijn ip) met PHP. Als mensen naar mijn server surfen, dus naar http://195.240.185.150/ dan komt er een SpeedTouch login schermpje, dus dan surf je automatisch naar mijn modem.

Ik heb daar gewoon de username en password voor. Maar hoe in mijn modem krijg ik het geconfigureerd, dat de toegang naar mijn ip (server) normaal word.

Greetz, Adriaan

Bji voorbaat dank!:rolleyes:

Screenshots:
1 (login SpeedTouch): http://home.tiscali.nl/web007/naamloos1.png
2 (na invullen gegevens, in modem, pagina: routing) http://home.tiscali.nl/web007/naamloos2.png

Laatst bewerkt:
Of te wel

jouw router weet nog niet dat inkomende ftp aanvragen doorgelust moeten worden op poort 21 of wat dan ook naar het interne ip adres van jouw pc.
Dit is uiteraard odig, jouw routerr weet niet standaard naar waar hij een inkomende request moet zenden,
Dit zou je dus moeten aangeven in de router als buiten adres (jouw ip van provider) naar interne adres (jouw ip in het netwerk en dit ook nog met de poort nummers erbij.

grtjs jjw

En dan...

Tja, wat moet ik nu doen??? Ben niet zo bekent met de configuratie van mijn modem:confused:??

Greetz, Adriaan

Voordat

Voordat ik eventueel je erdoor heen ga loodsen, heb je wel iemand in de buurt wonen of ee vriend of broer of zus die er wel ies meer van snapt.
Ik neem aan dat je een Alcatel speedtouch modem hebt gekregen??
Daarbij zat een cd, heb je die cd nog, mocht het namelijk fout gaan kun je die cd altijd gebruiken om de boel weer te laten werken.
Net zoals je toen voor de eerste keer gedaan hebt bij het verkrijgen van de boel.

grtjs jjw

En toen kwam de hulp...

Tja, normaal ben ik altijd degene die de mensen erdoor heen loods, maar nu loop ik op eens vast op iets waar ik eigenlijk bijna nooit naar gekeken heb, ik snap er werkelijk niks van.

Ik heb niet echt iemand in de omgeving die ik ken die mij kan helpen, maar ik heb al een andere kennis gevraagd te helkpen.

Maar fijn dat je me kunt helpen, ik heb boekje en prachtige CD volgens mij keurig opgeborgen. Heb idd gewoon een alcatel speedtouch met router.

Hier is mijn email: AdriaanGraas@Tiscali.nl

Greetz, Adriaan:)

Je moet op zoek naar een optie waar je kan portmappen.

Maak eens een screenshot van PPP.

Heb niet zoveel ervaring met verschillende routers, ik pruts altijd ter plekke.. :D

Instellingen van je modem

NAPT properties:

Protocol:--------- tcp
Inside IP:--------10.0.0. xx is jou pc
Inside Port:----- 21
Outside IP: ----- je ip van provider
Outside Port:--- 21

groetjes janschok

Je vergeet poort 20, poort 21 is alleen voor de verbinding, poort 20 voor de datatransport.

Geplaatst door Tiborv
Je vergeet poort 20, poort 21 is alleen voor de verbinding, poort 20 voor de datatransport.
dankje je hebt gelijk
ik zie het ook sorry goed dat je me er op wijst
nu weet ik alleen niet meer uit het hoofd waar poort 20 moet staan ...

groetjes jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan