Dat douglas.nl niet reageert op Pings is hun eigen keuze: Lang niet alle (web-)servers reageren op ping. Dus ook bij mij op de pc krijg ik geen ping van douglas.nl maar wel van google.com, google.nl, oplossing.be etc.
Je melding over ping toont dus niets aan, helaas.
M.b.t. je NAT-verhaal: Schakel je NAT uit, dan wordt de Zyxel een modem ipv. een router, als je ook Bridging aanzet (hangt van het type Zyxel of of je dat laatste inderdaad moet doen of dat het uitzetten van NAT voldoende is).
Vóórdat je dan een geldig ip-adres op je 'uitgaande' netwerkkaart krijgt op je W2008 server zul je eerst de Zyxel modem een tijd uit moeten zetten (ga uit van 1 uur bijv.). Dit vanwege de DHCP lease die de Zyxel modem van je provider gekregen heeft.
PS: Laat wat mij betreft NAT gewoon in werking. Per slot conflicteert dit niet met 'zelfstandige' DNS-resolving van je W2008 server etc. Als je ook telefonie doet via de Zyxel dan zou ik zéker aan de instellingen van de Zyxel gaan klooien. Bovendien is NAT geen slechte constructie, zolang het LAN-netwerk van de Zyxel niet overeenkomt met het LAN-netwerk van je W2008 server (dus, als voorbeeld: LAN-netwerk 192.168.1.x op de Zyxel (is dus het WAN-netwerk van de W2008) en hetzelfde 192.168.1.x netwerk op je W2008 LAN-netwerk werkt niet, omdat er dan geen routing plaatsvindt op je W2008 server).
Tijs.