Server herstart automatisch om de 2 dagen

• Onderwerp starter Onderwerp starter math1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

math1

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2005
Ik heb een server staan welke om de twee dagen herstart.

het Event ID is 6008 en de melding: "The previous system shutdown at 6:27:00 AM on 11/08/2009 was unexpected.

Op de server is niets ingesteld waardoor dit automatisch zou moeten gebeuren.
de tijd waarop dit gebeurd is meestal omstreeks 6:30 uur.
ik heb al gegoogeld maar helaas geen passende oplossing gevonden.

Als iemand een oplossing weet, graag.

Math

Ik begrijp niet helemaal hoe je kunt verwachten dat iemand o.b.v. jouw informatie een klant-en-klare oplossing/reden van je probleem zou weten.

Ook vermeld je gemakshalve niet welk besturingssysteem je server draait.

Eerste wat je moet doen is op de server gaan kijken in Logboeken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe
Kijk in het Systeem logboek naar waarschuwingen of foutmeldingen rond de tijd dat de server herstartte en kijk ook of er geen staan in de eerste 15 minuten van opstarten die hinten naar een of ander probleem.

Zie je in Logboeken geen Fouten of Waarschuwingen die je een hint geven, kijk dan na of er misschien teveel stroom wordt getrokken op de stroomgroep waar de server op staat, waardoor er wellicht te weinig stroom beschikbaar is zo rond het moment van herstarten. Denk hierbij aan stroomvretende apparaten die je bijv. alleen 's nachts inschakelt (wasmachines, wasdrogers, electrische verwarmingsapparaten etc.)

Ook is niet uit te sluiten dat er warmteproblemen in de systeemkast onstaan (bijv. vanwege ventilatoren die niet (goed) meer draaien en/of stofophoping). Ook is niet uit te sluiten dat de geleidende pasta die tussen de processor en het koelblok is aangebracht is verdroogd, dus je zou erover na kunnen denken die geleidende pasta te vervangen (oude pasta verwijderen, goed schoonmaken, nieuw laagje DUN aanbrengen (1 druppeltje van rijstkorrel grootte aanbrengen en goed uitsmeren)).

Succes ermee,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan