Server in netwerk, wat is een goede oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Thuis heb ik een netwerkje van 7 PC's (W98SE en XP-Pro). Ik merk dat het backuppen van bestanden een tijdrovende aangelegenheid is. Daarom wil ik alle gegevens centraal opslaan en beschikbaar stellen. Ik wil dat de gegevens snel beschikbaar zijn (dus korte toegangstijden) en altijd beschikbaar (24 uur/dag) en dat ik van daaruit gemakkelijk een backup kan maken.
Hoe kan ik dat het beste doen? Moet ik een aparte PC aanschaffen met daarin alleen harde schijven? Zo ja, wat zijn dan snelle harde schijven en onder welk besturingssysteem moet ik dan draaien? Het moet ook weer niet teveel kosten want zo rijk ben ik ook weer niet.

Ha Valijn, bedankt voor deze tips. Wat gaaf dat er losse HD zijn die je zo aan de switch kan hangen. Weer wat geleerd.

Ja .. ha..

Hoe fabriek je dát trouwens op je 40-ste ...... een netwerkje met 7 pc's suggereert iets van 5 kids .... !?!?!?!

Tja, de 40 ben ik allang voorbij, lichamelijk dan, geestelijk voel ik me vele jaren jonger. En met 4 kids met verschillende computers, een xbox en laptops, is het een druk netwerk. Zo blijf je jong en bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan