Server kopen goede deal? Dell Poweredge 600 SC

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Goedendag,

Ik heb aangeboden gekregen om een Dell Poweredge 600 SC voor 250 euro te kopen en ik vroeg mij af of dit een goede deal is. Ik wil hem vooral gaan gebruiken voor het hoste van websites en als het eventueel een keer zou kunnen een gameserver (een enkele). Ik heb 11mb/s upload.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedankt! :)

http://www.dell.com/downloads/emea/products/pedge/600sc.pdf

Met vriendelijke groet

Ik was meer kwijt voor de losse onderdelen van een (vergelijkbare?) server... Deze ziet er wel ok uit. En als hij niet te oud of uitgewoond is... :)

Heb je de server werkend gezien?
250 is wel erg weinig voor een nieuwe.

Het heeft een simpele/'trage' Pentium 4 vlgs. de specificaties. Dus (wat mij betreft) verouderd. Bovendien max. 4 GB intern geheugen en nog oud (dus duur) geheugen ook.
Is dus bepaald geen server die op de toekomst is voorbereid. Wellicht goed genoeg om een webserver op te draaien, maar veel meer kan je er dan (wat mij betreft) niet mee (dus geen (grote) databases, geen (reken-)intensieve programma's etc.) Zou (qua specificaties) evt. nog Windows SBS Server 2003 kunnen draaien als je er ooit een andere toepassing voor zoekt.

Ik zou voor zo'n server niet meer betalen dan 130 euro als er (minstens) 2x 36 GB Scsi harde schijven in zitten, 20 euro meer als je er ook een tape-unit bij krijgt.

EDIT: Het is niet voor niets dat de handleiding vermeldt: © 2003 Dell Computer Corporation
Dat geeft toch wel aan dat het echt om een oud model server gaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
weten jullie misschien ene leuk en niet al te duur servertje waar je een gameservertje op kan hosten en als webhost kan gebruiken? aangezien deze verouderd is ga ik het er niet op wagen om dit te kopen. het is ook wel de bedoeling dat de mijne aardig wat databases aan kan.

alvast bedankt voor jullie reacties :)

Dell Poweredge 600 SC Pentium 4 2,4 Ghz 1,5 GB RAM 250 GB HDD Windows server 2008 enterprise .

dit zit er trouwens op

Gr. :)

Nou ik zou graag een goede prijs willen horen, het is niet dat ik hem nu morgen ga aanschaffen :P Maar ik heb het dan niet over prijzen van 1000 euro. Ik zat meer iets te denken aan iets onder de 500 (het liefst) en anders word het nog een tijdje sparen.

Maar ik wil wel iets goeds natuurlijk :)

bedankt voor je reactie

Goedendag :)

Ik vroeg mij af of iemand mij een goed voorstel zou kunnen geven van een server :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan