Server maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kefding

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Hallo,
Ik heb hier een computer staan die nu niet in gebruik is, kan ik daar een file server van maken? het hoeft geen server te zijn waarmee je op de andere computers kan inloggen (zoals bij ons op school), maar alleen eentje waar ik gewoon bestanden op kan zetten, en er weer af kan halen, als het even kan ook buitenshuis (dus dat ik op een computer op school naar een bepaalde site of IP ga en daar toegang krijg tot mijn server thuis, maar k weet niet of dit mogelijk is.
Ik hoop dat u nu allen snapt wat mijn vraag is :rolleyes: :o

Pc voorzien van bijv FileSharePro. Daarmee kun je bestanden delen op je eigen netwerk maar ook buitenshuis. Om van buiten op je eigen server in te loggen heb je bijv ExternBuroblad nodig, zit standaard in Win Xp. Router in beide gevallen doorschakelen naar t ip-adres van je servertje

@snijworst,

Met extern bureaublad of Remote Desktop Protocol, kun je geen bestanden uitwisselen.

Ik heb hier ook een pc staan ik gebruik alsk op school ben mijn ftp ^^

dus ik zet op mijn server Windows XP, en dan installeer ik FileSharePro, en dan...
moet ik dus bij mijn bestanden kunnen vanaf een andere computer
klopt dit wat ik nu zeg,
kan iemand me dan uitleggen hoe ik met FileSharePro om moet gaan :o
of weet iemand nog een beter programma of misschien zelfs een besturingssysteem waarmee dit lukt
Alvast bedankt voor alle snelle reactie's

Zoals eerder al aangegeven het kan gewoon met Windows, afhankelijk welke Windows er gebruikt wordt.

en daarin typ ik dan het ip adres van mijn computer toch?
maar dat is dan toch zo'n intern ip adres : 192.168.1.0 <-- voorbeeld
hoe moet ik dat dan doen als ik daar op school bij wil?

volgens mij weet ik het nu
ik moet in mijn router, mijn ip adres, (77....) forwarden naar deze computer, en dan kan ik op een andere computer inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan