Server niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0450

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2006
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds een week een raar probleem.

Ik draai thuis een game server waar +- 15 mensen op spelen. Ik heb in mijn belkin wireless n router een poort geforward naar mijn server en die is gewoon bereikbaar.

Soms gebeurd het echter ineens dat de poort niet meer bereikbaar is, dit kan 5 minuten zijn maar kan soms ook een router restart nodig hebben.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik dacht eerst dat de netwerkkaart misschien kapot was omdat het soms ook opgelost was als ik de pc restartte, dus gisteren een nieuwe gigabit kaart erin, een brug gemaakt met de oude erbij, 2 kabels naar de router en de poort doorgelinkt naar het ip die de brug heeft gekregen.

Ik dacht dat het probleem nu zeker opgelost moest zijn, maar vanochtend gebeurde het weer...

Graag jullie idee hierover.

P.s Ik heb tevens logs bekeken van de router en kan daar ook niets in vinden

Ik ben momenteel op mijn werk dus kan dit nu helaas niet controleren.

Maar u bedoeld of de automatisch firmware upgrade aan staat, waardoor de router misschien een nieuwe versie download en installeert en vervolgens opnieuw opstart?

Dit is denk ik niet het geval, want mensen die al connected zijn kunnen wel gewoon door blijven spelen maar niet opnieuw connecten. Tevens heb ik op dat moment ook geen connectie meer vanaf mijn website naar de mysql database waar informatie uit gehaald word.

Of bedoeld u iets anders met die automatisch update?

Alvast bedankt

Kan het niet zijn dat hij zoveel connecties, of zoveel verkeer niet aan kan en dan even blocked?

Dat kan inderdaad. Als de NAT tabel vol is, kunnen er geen nieuwe connecties meer bij.

Je zult dan op zoek moeten naar een wat professionelere router.

kan ik die NAT tabel ook ergens raadplegen? om te zien hoeveel dat er in staat

Ik ken de router niet dus dat durf ik niet te zeggen.
Ik weet ook niet of er een aparte tabel is voor inkomend NAT verkeer (port forwarding) en uitgaand. Ik kan me voorstellen dat een ADSL modem vooral gericht is op uitgaand verkeer en dat de inkomende tabel kleiner is dan de uitgaande.

Het is geen adsl router.

Het probleem doet zich ook pas voort sinds afgelopen week, ik had normaal altijd maximaal 10 mensen online, nu zit ik over de 15 mensen.

Dit heb ik ook nog gevonden in de router, maar heeft niks met de nat tabel te maken denk ik:

DMZ (Gedemilitariseerde zone)
Met de DMZ-functie kunt u één van de computers van uw netwerk buiten de NAT-firewall plaatsen. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als de NAT-functie bij een bepaalde applicatie als een game of bij videoconferencing problemen veroorzaakt. Schakel deze functie alleen tijdelijk in. "redBold" Computers in de DMZ (gedemilitariseerde zone) zijn niet tegen hackeraanvallen beveiligd. Om een computer in de DMZ te plaatsen, voert u de laatste twee cijfers van zijn IP-adres in het onderstaande veld in en selecteert u "Enable" (Activeren). Klik op "Apply Changes" (Wijzigingen toepassen) waardoor de wijziging van kracht wordt.

Laatst bewerkt:
Je hebt kabel internet? of zit er nog een ADSL modem voor de router?

Dat DMZ verhaal staat inderdaad los van de NAT tabel maar je kunt het altijd proberen natuurlijk. Dat de NAT tabel vol zit zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn maar het kan ook iets heel anders zijn natuurlijk.

Ik heb inderdaad kabel internet.

Toch betwijfel ik nu of het aan de NAT tabel ligt.

Het gebeurd nu namelijk ook dat mensen die al een ruime tijd connected zijn er ineens uit worden gegooid en niet meer opnieuw kunnen connecten.

Denk dat het tijd word om belkin eens een mailtje te sturen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan