server niet te vinden...pfff!

• Onderwerp starter Onderwerp starter vwa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vwa

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2009
Hallo,
Via eBay een nettop van Packard Bell gekocht (imax mini N1600) met WIn7 aan boord.
Bedoeling was om via draadloos netwerk aan te sluiten op LED samsung TV, hetgeen gelukt is. (Zeer goede kwaliteit beeld trouwens).
Middels nieuw gekochte usb wifi stick (Ovislink EVO-W300usb) het netwerk quasi meteen gevonden, maar als ik probeer te surfen wordt er geen server gevonden, niet via firefox of google chrome. Snap het niet. Toch geconnecteerd tot netwerk maar geen toegnag tot internet.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn. Zijn er bepaalde setting van de usb stick die ik moet aanpassen?
Grts

Ik begrijp je vraag niet helemaal...
Je hebt een nettop (een pc dus) gekocht, dat snap ik. En verder dat je die moet gebruiken met een scherm, muis en keyboard.
Dan heb je die nettop met een draadloze usb-dongle verbonden met je TV (om films te kijken? of ook om de tv als monitor te gebruiken?).

Maar over welk netwerk heb je het, want je nettop en de tv vormen samen al 1 draadloos netwerk. Zit daar niets anders meer bij dan?

Want om daarmee ook op internet te kunnen heb je nog een werkend modem nodig. Dit moet je (draadloos of bedraad) aansluiten op je nettop.
In dat geval zal internet automagisch werken (mits je aan een paar voorwaarden voldoet).
Maar je hebt het helemaal niet over een modem of je internet toegang, alleen over een netwerk?

TV en nettop zijn verbonden middels hdmi kabel. USb wifi stick is verbonden met draadloos netwerk, met de router dus. Alles lijkt in orde, qua connectie maar ik geraak niet op het internet...

de firewall van Win7 is het ook niet denk ik. Blijft hetzelfde wanneer ik de firewall desactiveer...

Laatst bewerkt:
Als je hem rechtstreeks aan de router hangt met een netwerk kabel, zien ze elkaar dan wel?
Je hebt te maken met de netwerk instellingen op de router en met de netwerk instellingen van de nettop. Alles moet overeenkomen.

Als je de nettop aan zet, zie je dan wel de wifi verbindingen rechts onderin (het trapje)?
Als dat daar staat dan werkt de hardware van de wifi.
Open de netwerk verbindingen (klik op trapje) en kijk of de naam van jouw netwerk er in voorkomt.
Kies daar "verbinding maken" en - na het invoeren van de WPA key - zou je verbinding moeten hebben.

Dat is de theorie...

Waar strand je in dit verhaal?

Laatst bewerkt:
Hallo Iedereen,
Na wat bijstand van de lokale pc-boer en ISP is het duidelijk geworden dat het aan de router lag; De handshake tss. wifi stick en router kwam wel tot stand, maar de settings kwamen niet 100% overeen en Win7 herkende de router soms wel en dan weer niet...
Oplossing was het volledig herconfigureren van de router, nieuwe login/password aangevraagd en alles werkt goed nu. Wel traaaaaaaaaaaaag, die wifi sticks... :/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan