Server op netwerk bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

[2k]

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2003
Berichten
13
Ik wist niet zeker of dit bij webserver of bij netwerk moest, maar aangezien server gewoon werkt heb ik het hier geplaatst.

Mijn probleem:
Ik draai op WinXP Home een webserver (Apache). Deze werkt prima, op mijn pc en via het internet kan men er zonder problemen opkomen (localv.nl), echter kan men via computers in het netwerk (op mijn computer na) niet op dit adres komen, een timeout is het gevolg.
Zij moeten het bekijken via het ip-adres dat ik van de router verkregen heb.
Ik heb een Sitecom WL114 router. Echter heb ik de optie niet kunnen vinden zodat ook andere pc's in het netwerk naar de pc gestuurd worden waar de server op staat wanneer ze het internet ip of domeinnaam invoeren.
Iemand die weet waar het misschien aan kan liggen?
 
Maar als je intern het interne adrtes van de pc opgeeft waar de site draait werkt het wel ? dus bv 192.168.0.2 ofzo ??

Zo ja dan kan je dat in IIS tenminste oplossen met host headers, maar meld het ff dan zal ik eens kijken hoet het in XP zit
 
Via 192.168.123... werkt het wel inderdaad. Schijnt dat routers de loopback niet leuk vinden.
 
Ik vraag me af of het in een router zit, ik ken een dergelijk probleem ook met win2k met IIS dat kan je dan oplossen met een host header, en ik heb geen router.
 
Nog een vraagje.
Voor mijn mailserver staat poort 25 open (smtp), mail werkt ook prima, echter wordt deze als uit weergeven via externe host.

Ik heb een script wat poorten bekijkt, waarmee je kan zien of een programma (web, ftp, pop, smtp) aan of uit staat.
Op mijn server (www.localv.nl) werkt dit zonder problemen.
Op een externe server (www.vincentg.nl) weergeeft hij smtp als uit (die wel aan staat). Wanneer ik op beide servers hetzelfde ip, internet-ip, invoer, blijft het verschil zich voordoen. Het is enkel bij smtp(poort 25) het geval.
Iemand die hier antwoord op heeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan