Server out of license ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter agiel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

agiel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2003
Op mijn server Windows 2000, in de My computer, manage komt een error met de volgende melding: "The product Windows Server is out of license. Use License Manager from the Administrative Tools folder for more information on which users are out of compliance and how many licences should be purchased.

Wat betekent dit en wat moet ik hiermee ?

Groetjes Anthony

p.s. Verder werkt het prima. Alle users 25 zijn ingelogd en kunnen werken maar deze melding blijft komen !!

Je hebt basically 2 soorten licenties: per seat en per server.
Per seat wil zeggen dat de clients een CAL hebben voor een verbinding naar elke server in uw netwerk.
Per server wil zeggen dat de server bv. 10 CAL's heeft. Als een client aanlogd op de server krijgt hij er 1 tot ze op zijn. Dan krijg je die melding en zul je moeten bijkopen.
Als je een vaste leverancier hebt voor uw IT-gebeuren daar laat ge hun gewoon enne prijs maken.

Hier staat er nog wat meer info over.
http://www.desertislandmedia.com/atlas/piracy2002/dutch/tools/cal_guide/default.htm#seat

Maar als de leverancier er niet meer is. Hoe kan ik nou achter komen welke licentie wij hebben ?
Bedankt voor de vorige antwoord, trouwens !!

Geplaatst door beemer_fan
Je hebt basically 2 soorten licenties: per seat en per server.
Per seat wil zeggen dat de clients een CAL hebben voor een verbinding naar elke server in uw netwerk.
Per server wil zeggen dat de server bv. 10 CAL's heeft. Als een client aanlogd op de server krijgt hij er 1 tot ze op zijn. Dan krijg je die melding en zul je moeten bijkopen.
Als je een vaste leverancier hebt voor uw IT-gebeuren daar laat ge hun gewoon enne prijs maken.

Hier staat er nog wat meer info over.
http://www.desertislandmedia.com/atlas/piracy2002/dutch/tools/cal_guide/default.htm#seat

dat staat als ik goed is gewoon
in het boek voor je je licentie

groetjes
Jeffrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan