Server PortForwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

annowins

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Beste Mensen van helpmij.nl,

Ik was bezig met een fysieke Server te installeren.
Nu wou ik mijn poorten forwarden. (onderanderen voor Minecraft,Terraria en Teamspeak)
Zodat er ook andere mensen mee kunnen verbinden, maar ik loop tegen een probleem.
Namelijk mijn IP word niet extern gezien ookal heb ik de firewall van windows uitgezet.
Ik heb geen andere beveiliging nog erop zitten dus dat kan het ook niet zijn.
Ik heb de poorten goed via mijn router geforward op de volgende manier: (voorbeeld van Minecraft)
Current Virtual Server Table:
NO. Local IP Local Port Type Public Port Comment
1 192.168.0.[ip] 25565 BOTH 25565 Minecraft

Mijn router is de: Sitecom 300N Gigabit Router XR

Normaal gesproken werkt dit wel.
Het heeft hiervoor ook wel gewerkt maar toen ik het vandaag weer probeerde werkte het niet meer.

Alvast bedankt voor u hulp.

Vriendelijke Groet,

Annowins

Vast ip of niet heeft niet te maken met het probleem: Waar het om gaat is dat er 2 routers achter elkaar zijn geplaatst.
Betekent (dus) dat er 2x geportforward moet worden:
Vanuit de Sitecom naar het 192.168.0.x ip-adres van je Minecraft/Teamspeak server
Vanuit de routermodem van je provider naar het WAN ip-adres van de Sitecom (dus kijk daarvoor eerst even in de Sitecom om te zien welk ip-adres die gekregen heeft van de routermodem van de provider).

Tijs.

Inderdaad, probeer dnties zijn tip. Het heeft inderdaad niet te maken met je ip adres. Maar die van je server moet je wel even statisch maken, anders doet ie straks niks meer, en loop je uren te zoeken. Zorg ook, dat je een statisch wan adres hebt!

Een statisch ip-adres is prima, maar als de router geen stroomstoringen heeft dan zal de Minecraft/Teamspeak server steeds hetzelfde LAN ip-adres houden. Dan heb je verder de mogelijkheid om in je router een DHCP reservering te maken, zodat je Minecraft/Teamspeak server steeds hetzelfde ip-adres krijgt. [Natuurlijk moet je op die server dan wel steeds dezelfde (draadloze) netwerkkaart gebruiken.]
Handeiding: hier, pagina 18 "Static DHCP IP" instellen voor de ip-adres/MAC adres combinatie van je Minecraft/Teamspeak server.

Dat je provider-routermodem een vast Internet ip-adres heeft kun je niet afdwingen, dat kan alleen bij een bedrijfsabonnement. Doorgaans zullen providers niet 'voor de lol' ip-adressen wijzigen, maar het staat ze vrij om dat te doen wanneer ze dat maar willen.

Tijs.

Dus inprincipe kan ik ook gewoon mijn server direct aansluiten op het modem/router?

Dus inprincipe kan ik ook gewoon mijn server direct aansluiten op het modem/router?

Wat is dit voor onduidelijke vraag? Maar als je bedoelt dat je je 'server' ook rechtstreeks op de routermodem van de provider zou kunnen aansluiten, dan klopt dat. Natuurlijk moet je dan in de routermodem van de provider poorten portforwarden naar het ip-adres die je server dán heeft. 2x portforwarden is dan niet noodzakelijk.

Het is dan natuurlijk onzeker of je op dat moment vanaf je eigen pc ermee kunt verbinden (als dat niet dezelfde is als die 'server' van je). Per slot zit die eigen pc dan (naar ik aanneem) op het netwerk van de Sitecom en dus niet op het netwerk van de routermodem, dus mogelijk lukt het dan niet om te verbinden.

Tijs.

Ik heb uiteindelijk mijn kabel gewoon rechtstreeks aan mijn modem/router gedaan en met hulp van dnties nog even de laatste dingetjes aangepast.
Het netwerk op thuisnetwerk gezet en in mijn router geavanceerde instellingen mijn wan blokkade uitgezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan