server profiel onthoudt bijna niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoemie1985

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
ik heb onlangs een nieuwe pc bij een collega geplaatst en hij is toen van windows xp naar windows 7 gegaan.
de server heeft netjes een ander type profiel map aangemaakt op de server.

maar op de 1 of andere manier onthoudt hij de wijzigingen die gemaakt worden in bijvoorbeeld internet explorer niet, maar ook het auto aanvullen en andere profiel gegevens onthoud hij niet.
en dat is best iritant.

ik heb onlangs lokaal profiel verwijderd en de map op de server veranderd naar .old zodat hij een nieuw profiel aan zou maken, maar dat heeft blijkbaar niet geholpen.:(

dus heeft iemand hier nog wat tips?????

Logt de gebruiker wel op de PC aan met z'n domein account en niet met een lokaal account op de PC?

a. Dat moet dus een .v2 gebruikersprofiel zijn, dus op de server zal er een <gebruikersnaam>.v2 gebruikersprofiel moeten staan in de map waar de zwervende profielen worden opgeslagen.
Check dat na of dat ook echt gebeurt
b. Met W7 heb je ook een nieuwe browser. Mogelijk wordt daar (bijv.) inPrivate browsing gebruikt en dan verschijnt er bar weinig in het gebruikersprofiel. Ga dus ook kijken hoe nu de Internet Explorer instellingen staan, qua paranoia/privacy!
c. Zonder inzicht in het ingestelde groepsbeleid op het domein wordt het gokken wat er (verder nog) aan de hand zou kunnen zijn. Kijk in ieder geval ook de Logboeken na in de W7 computer en ook op de server, om te zien wat er allemaal goed en fout gaat bij het opstarten van de pc, het aanmelden van de gebruiken en het afmelden van de gebruiker.
d. Via Verkenner verwijderen van een lokale kopie van een profiel is niet de aanbevolen manier. Gebruik daarvoor op de pc waar de gebruiker op inlogt voor:
sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop Instellingen in paragraaf Gebruikersprofielen
Verwijder daar de profielen.

Tjis.

Laatst bewerkt:
hij krijgt gewoon een .v2 profiel map ;)

volgens mij heb ik het probleem al verholpen.
hij was blijkbaar geen lid meer van een bepaalde groep.
deze had ik tijdje geleden tijdelijk verwijdert omdat hij al langer problemen had.
maar na het toevoegen en weer inloggen op een win7 pc en wijzigingen toepassen en op nieuw opstarten en of afsluiten onhoudt hij de gegevens wel weer :)
in ieder geval bedankt voor het meedenken. :)

Graag gedaan.

Zet nog even je vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Blijkbaar is nu nog het probleem dat hij het profiel op de terminal server als definitief profiel.Mijn collega werkt namelijk in een programma die via remote-app wordt gebruikt.
Omdat op die manier het programma het snelst werkt.
maar hij log t dus met eigen server credentials in op remote-app.
En als hij dan zijn computer op nieuw op start bijvoorbeeld zijn alle gemaakte wijzigingen op zijn lokale profiel.
zoals internet explorer settings of extra toegevoegde archief ma ofzo in outlook of noem maar op.

enig idee wat hier een oplossing voor kan zijn?

Maak hier een nieuwe vraag voor én plak niet zomaar wat je zojuist hebt ingetypt want die tekst is onbegrijpelijk, zelfs voor mij.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan