server via internet of netwerk benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordie91

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
kan iemand mij vertellen hoe ik mijn server via het internet of via mijn draadloze verbinding kan benaderen ?
ben in bezit van windows server 2008

Laatst bewerkt:
Binnen je eigen netwerk door het interne ip-adres in je browser in te typen. Buiten je netwerk dien je eerst een poort open te zetten en te forwarden. Daarna kun je in een browser het ip-adres intypen dat je van je provider hebt toegewezen gekregen.

re:

en hoe zet ik die benodigde poort dan open ?

en het is gewoon de bedoeling dat ik op een andere computer een inlog scherm krijg zoals je bijvoorbeeld op school hebt

Laatst bewerkt:
Poorten openen doe je in de Firewall, poorten openen en forwarden doe je in de router. Het laatste is alleen van belang als je van buiten je eigen netwerk de server wil benaderen. Waar gebruik je de server eigenlijk voor en hoe heb je deze ingericht?

heb gewoon een standaard computer om laten bouwen tot server met windows server 2008 maar nu wil ik mijn tante die verder weg woont er ook op kunne laten inloggen maar dat lukt niet omdat ik niet weet hoe ik op haar scherm het inlogscherm kan krijgen

Wat wil je je tante precies laten doen? Moet ze het complete scherm kunnen bedienen (bureaublad, startknop etc) of moet ze alleen op een bepaald deel van jouw harde schijf kunnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan