Server via VPN niet bereikbaar met computernaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

ljabos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
De situatie:

Een server met Windows 2003 Small Business Server (met maar 1 netwerkkaart) is bereikbaar over VPN, de server is direct via een openbaar IP adres te bereiken. VPN is niet ingesteld middels "Routing and Remote Acces" maar zoals ik bij XP gewend met de "New connection wizard" in networkconnections.
Het opzetten van een VPN verbinding gaat prima. De schijven zijn ook bereikbaar als ze benaderd worden met het ip adres (bijvoorbeeld 80.127.XXX.XXX\d$ de x-jes zijn natuurlijk ook cijfertjes maar ik heb niet zo veel zin in om het juiste IP adres hier te vermelden). Ze zijn echter niet via de VPN verbinding te bereiken met \\servernaam\schijfnaam. Ik weet niet zeker of het hier door komt, maar het is nu niet mogelijk om de Autodesk Vault te bereiken. Op de computernaam van de server moet "van buiten" te bereiken zijn (na het maken van de VPN-verbinding). Onder XP werkte dit allemaal perfect, maar had als groot nadeel dat er maar 1 inkomende VPN verbinding actief kan zijn. Bij 2003 kunnen dat meerdere gelijktijdig zijn.

Wie weet een oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan