server voor de inkomende mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een vriend van mij probeert zijn e-mail account in Outlook Express 6 (Windows XP) te configureren. Zo vult hij als serveradres voor de inkomende mail pop.kpnplanet.nl in. Hij drukt op toepassen én ok, verzendt en ontvangt een test-email die hij aanzichzelf zond. Tot zover niets aan de hand. Start hij echter de computer opnieuw op en probeert hij weer een e-mail te verzenden en te ontvangen dan lukt dat niet. En als hij OE opent en voorts via Extra/Accounts?E-mail/[zijn account] selecteren/Eigenschappen naar Serveradressen gaat dan staat er i.p.v. het inkomende mailadres pop.planet.nl: http:/127.0.0.1, wat hij ook doet zoals het opnieuw installeren van het account. Wat kan er aan de hand zijn? Hoe moet dit worden opgelost?

sgrav000

Modem en evt:Router resetten,account verwijderen alles opnieuw opstarten en nog eens proberen!

Evt:toch maar eens scannen op spyware en andere internetrommel!

Heb je MvAfee virusscanner draaien? En daarbij een spamkiller of iets dergelijks?
Dat is de waarschijnlijke boosdoenener.
Of een andere virusscanner of spamkiller.

Die uitschakelen, en dan je settings wijzigen.
Pc herstarten (dan gaan de scanners weer aan).
Wellicht is het dan opgelost.
Of de settings van de scanners nakijken, of er ergens gecontroleerd wordt op een email server.

McAfee

Uiteindelijk blijkt MacAfee de boosdoener te zijn. Mijn vriend heeft McAfee er af gegooid en het probleem is verdwenen!

Dank voor jullie meedenken.

sgrav000

McAfee virusscanner geeft de problemen niet. Het is de spamkiller van hen; zoals ik al aangaf.
Ik heb dit probleem al vaker gezien bij klanten.

Eventueel kun je McAfee terug installeren zonder spamkiller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan