server wel of niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

matrixknow

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Berichten
3
lange tijd maakte ik gebruik van het nederlandse forum dutchbodybuilding.com
Op een bepaald ogenblik waren er server problemen bij hen.
Maar na een weekje was dat bij andere deelnemers weer op en running.
Ik krijg echter geen toegang. Hij zegt, server niet bereikbaar. Toch als ik een paar trefwoorden intyp in google, zie ik resultaten naar verwijzingen naar die site die zeer actueel zijn. Als ik de linken aanklik, krijg ik hetzelfde resultaat, server niet bereikbaar. Waar moet ik dat zoeken, bij mij, bij hen ?
Ik gebruik firefox, getest met IE gaf hetzelfde non-resultaat.
 
Bel eens bij de buurman aan en vraag hem of hij wel op dat webadres komt.
Zo ja, ligt het ergens aan de instellingen op jouw PC.
 
welke

waar moet ik dat gaan zoeken, ik heb in configuratie scherlm internet opties bekeken en verder in de browser extra opties, maar waar moet hij ergens iets staan hebben dat hem tegenhoud ?
 
Kijk wat verschijnt als ip-adres als je doet:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping dutchbodybuilding.com

Ter referentie in de bijlage zoals het er bij mij uitkomt. Zoals je ziet zit dutchbodybuilding.com op ip-adres 83.98.219.166

Kijk na of dat bij jou ook zo is.

Tijs.
 

Bijlagen

  • dutchbodybuilding_com.JPG
    dutchbodybuilding_com.JPG
    44,3 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
ping

Bij een ping met een IP adres kom ik bij een website maar niet dutchbodybuilding
iets van netwerksolutions.
Het IP adres opgeven ipv de naam dutchbodybuilding geeft me ook de naam netwerksolutions
 
Het kan zijn dat ze jouw gebanned hebben.
http://83.98.219.166/ geeft hier:
ipadres.jpg
 
Computer gescand op malware en andere rommel?
Cookies opgeruimt?

In de eigenschappen van internet bij verbindingen en netwerk niet toevallig een proxyserver in gebruik?
 
Bij een ping met een IP adres kom ik bij een website maar niet dutchbodybuilding
iets van netwerksolutions.
Het IP adres opgeven ipv de naam dutchbodybuilding geeft me ook de naam netwerksolutions

Ik weet niet helemaal wat je hier allemaal zegt, maar mijn bedoeling was om te achterhalen of er misschien iets mis was met het 'oplossen' van dutchbodybuilding.com naar het bijbehorende ip-adres.
(Uitleg/reden: Er kan bijvoorbeeld een aangepast HOSTS bestand in je windows zijn, waar dutchbodybuilding.com wordt omgezet naar een heel ander ip-adres).

Dus, graag even terugmelden welk ip-adres wordt genoemd als je uitvoert:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping dutchbodybuilding.com

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan