Server zet zichzelf uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansjevery

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
Mijn server heeft de gewoonte zichzelf uit te schakelen, wat zeer vervelend is. Het uitschakelen gebeurt altijd tussen 01.30u en 01.50u uur. Bij windows energiebeheer staat de optie op altijd aan, dus daar ligt het niet aan, het heeft duidelijk ook niets te maken met x - tijd inactiviteit, want dan zouden de tijden dat die afsluit veel verder uit elkaar moeten liggen. In het Eventlogboek kan ik niets vinden wat op de oorzaak van het afsluiten kan wijzen, wel vind ik elke dag op het tijdstip dat hij zichzelf uitzet in het security logboek deze vermelding: "Windows is shutting down. All logon sessions will be terminated by this shutdown." Dit wijst er voor mij op dat het geen hardwarefout kan zijn (of ben ik hier mis).
Ik heb gescand met avg, ad-aware, spybot, spy sweeper ... enz
Specs:
Fujitsu-siemens
PRIMERGY TX200 SE
Modelnummer: YBKNO11591
Microsoft windows server 2003 SP1 (Engels) (volledig up to date!)
Intel Xeon CPU 3.20 GHz
1.00 GB RAM
2 SCSI schijven van 70 GIG

Ik hoop dat iemand mij kan helpen? Ik heb mij al sufgezocht.

Groetjes
Hansje

Heb je toevallig niet iets in je geplande taken staan of heb je misschien een programma draaien die een shutdown functie in zich heeft?

Ik heb nog iets anders ondervonden dit weekend: ik had hem laten aanstaan vrijdagavond, en zaterdag om 01.50u halftwee (die zelfde avond dus) gaat die (zoals verwacht) uit. In het weekend heb ik er niet verder meer mee bezig geweest.
Nu komt het: exact een dag later, zondag 01.50u gebeurt er helemaal niets, maar dan nog exact een dag later, maandag 01.50u zet de computer zichzelf weer aan :confused: En dan weer exact één dag later, dinsdag 01.50u gaat die weer uit.

Kan iemand hier een verklaring voor geven?

Ik snap er hoe langer hoe minder van. :confused: :(

Groetjes
Hansje

:8-0: Hij zet zichzelf aan????

Heb je al eens in de bios gekeken of daar geen auto aan en uit opties staan?
Of staat er iets bij 'wake on lan' ingesteld?

Ik heb het BIOS al helemaal ondersteboven gehaald, en Wake On Lan staat "Disable". Tja, ik vind het ook bizar.

Hansje

Hey,

Paintje, heel hard bedankt, ik heb het probleem uiteindelijk zelf gevonden door de computer tijd vooruit te zetten en te zien wat er gebeurt... eerst was er een antivirusupdate (AVG) (exact 00.00u) en dan kwam het, normaal gesproken start AVG de computer niet opnieuw op... maar bij de aankoop van de server was er een cdeetje bij waarop tools stonden om de veiligheid van de server te verbeteren (een cd van Fujitsu Siemens zelf!). Ik had dat programma geïnstalleerd, en juist dat programma vond het nodig om te herstarten na een antivirusupdate. Ik kon zien dat hij aftelde van 60 seconden voor hij de computer zou herstarten, (de opdrachtregel shutdown /a stopte het afsluiten niet) en dan was het zover, hij begon eraan, er kwamen een hoop foutmeldingen en waarschuwingen op het scherm met bv berichten in de stijl van: er zijn nog computers verbonden met de dns server. Bent u zeker dat u wilt afsluiten. In dat programma van Fujitsu Siemens (Serverview Agent) stond een tijd ingesteld om processen geforceerd af te sluiten, dat deed die dan ook, voor elk process 240 sec. (vandaar het tijdsverschil). Uitijndelijk gaat de server uit.... terwijl hij (dacht ik toch) aan het herstarten was... Enfin, ik heb dat programma verwijdert en hij doet alles weer. Ik heb hierover Fujitsu Siemens gecontacteerd. Zij wisten mij doodleuk te vertellen dat er inderdaad veel klachten binnenkwamen over die versie van serverview Agent...
Voila, nu draait ie weer lekker, zonder af te sluiten 's nachts.

Groetjes en veel dank
Hans

:) mooi

Slim van je om de tijd vooruit te zetten zodat je kon zien wat er gebeurd :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan