Server

• Onderwerp starter Onderwerp starter vaat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vaat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 mei 2001
Hi,

heb me nog niet echt verdiept in de verschillende linux distributies, dus misschien dat iemand heir me wat extra informatie kan verschaffen.

Heb hier een 6 tal computers, die via een switch zijn verbonden met een server. Ik wil de huidige windows 98 icm winproxy vervangen door een linux versie.

Maar welke versie is dan het stabielst en misschien nog belangrijker het snelst.

Voor de rest wil ik dus gewoon het internet delen, Filesharing, printertje delen, misschien reverse proxy optie, webservertje erop, beetje monitoren, liefst server vanaf clients beheren ..

Alvast bedankt ..

Hoe snel en stabiel je server is ligt voor een groot deel aan de deamons die je erop wilt draaien. Als je gewoon een standaard router wilt hebben, waarmee je ook nog een paar HTML-pagina's kan delen, dan kan je gaan kijken naar FreeSCO Dit is een lichte linuxrouter, die zelfs nog op een floppy past.

Maar als je wat meer profi wil zijn, kan je denk ik beter gaan uitkijken naar een echte distributie.

Persoonlijk zou ik Debian kiezen, want die staat bekend om z'n stabiliteit.

thanxs, heb nu fedora 3 draaien. Moet nog wat spelen met de deamons, maar alles schijnt wel stabiel te draaien ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan