Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

SMC - FM

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
hallo helpmij.nl,

ik zou graag zelf een webhostingbedrijf achtige server iets willen opzetten om websites op te slaan en mijn SHOUTcast server enz.
ik heb wel verstand van PC's en apples enz. maar ik zou het begot niet weten wat ik moet aanschaffen en hoe ik dat moet doen. het enige wat ik wel weet is dat ik dat niet in mijn dorp kan doen omdat @home te langzaam internet heeft bij ons. (lange afstand, oude kabels, vaak plat, enz.) dus ik zou ergens een kamertje moeten huren.
heeft iemand hier ervaring mee of weet waar ik moet zijn/moet beginnen?? wat ik he beste kan gebruiken (HP, Linux, Windows, Mac enz.)

SMC - FM

Laatst bewerkt:
Je kunt eerst wel eens gaan experimenteren op je eigen pc met de Apache webserver. Ook php en mysql kun je daarop prima installeren, zodat je eerst lokaal kunt proberen hoe het allemaal werkt, voordat je er geld voor gaat uitgeven.

o oke dan ga ik appache maar eens proberen omdat ik MySQL al heb gebruikt met PHP.
wat kan Apache eigenlijk??

Apache kan heel veel, is namelijk een webserver. In hoofdzaak serveert die de pagina's, en zorgt voor bijvoorbeeld php-pagina's dat die door de php-processor worden uitgevoerd.

En als je meerdere domeinnamen wilt gaan gebruiken, dan zul je apache moeten configureren.

In jouw geval kan je twee dingen doen, of je neemt een hosting-abonnement. Dan hoef je je alleen maar met de content/inhoud bezig te houden, en kan je over het algemeen via een control panel de technische zaken regelen. Dit heeft vaak webhosting, shared hosting.

Een andere optie (wel fors duurder) is een eigen server, hierin zijn 2 varianten, unmanaged en managed. In het tweede geval zorgt degene van wie je de server afneemt ervoor dat hij z'n updates krijgt en het blijft doen. In het eerste geval moet je dat allemaal zelf doen. Dit is alleen niet aan te raden, want daar is wel wat meer kennis voor nodig.

Voor het eerste gedeelte kan je eens kijken bij onze sponsor

Maar als je toch met een eigen server bezig wilt, kan ik niet anders dan Sauria zijn advies onderstrepen, om het eerst thuis eens uit te gaan proberen.

Succes ermee, en vragen mogen natuurlijk altijd.

kun je me dan misschien step by step uitleggen hoe ik die moet instellen/configureren en installeren??

Onze forum collega masterprut heeft deze handleiding geschreven. Die zou je al een groot gedeelte op weg moeten kunnen helpen.

Als je dan nog vragen hebt, kun je ze natuurlijk altijd stellen.

en verder als dat allemaal goed is gelukt en heb de smaak te pakken?
:) :)

dat ik nu zelf zoiets wil begginnen wat heb ik nodig enzovoorts om een eigen hostingbedrijf te begginnen

dat ik nu zelf zoiets wil begginnen wat heb ik nodig enzovoorts om een eigen hostingbedrijf te begginnen

Het spijt me als dit een beetje bot over komt, maar mijn antwoord op deze vraag:

Eerst en vooral wat meer kennis.
(Of voldoende geld om dat elders in te huren)
Vooral het beveiligingsaspect gaat je anders warschijnlijk vlot opbreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan