Server

• Onderwerp starter Onderwerp starter snor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

snor

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Over een tijdje wil ik misschien een server aanschaffen.
Ik wil er minstens 10 bruikbare TB in hebben in raid 51. Ik heb wat zitten google op raid (en kreeg uitleg van iemand) en raid 51 leek mij het beste. En met bruikbare TB bedoel ik dat ik 10 TB heb om dingen op te slaan. Dus ik denk dat er dan 12 TB in moet komen voor raid 51.
Ik wil hem gebruiken voor downloaden, branden, printer aansluiten. Hij moet stil zijn en relatief zuinig zijn.
Budget: €2000 (mag natuurlijk ook minder ;))
Zelf heb ik weinig verstand van hardware voor servers. Dus zouden jullie mij kunnen helpen met een server samen te stellen?

Laatst bewerkt:
Voor RAID 51 heb je 22 schijven nodig van 1 TB. Eerst 11 om via RAID5 een schijfset van 10TB te krijgen en dat nog een keer om de eerste RAID te spiegelen. Zwaar overdreven als je het mij vraagt.

Met RAID5 heb je 11 schijven nodig om een RAID-set van 10TB te krijgen, er mag dan één schijf stuk gaan zonder dataverlies. Wil je meer zekerheid dan neem je RAID6, dan heb je 12 schijven nodig waarbij er dan gelijktijdig twee stuk mogen gaan zonder dat je data verliest.

Je komt dan snel op iets als de http://www.hpsindustrial.nl/product...vers&cat=15&subcat=1. Intel Core2Duo&prod=213

Anders zelf een moederbordje kiezen en bij Promise een 16 poorts RAID6 RAID controller uitzoeken. Houd voor de controller een prijs van rond de € 600,00 aan., de schijven elk rond de € 100,00 en je zit al op € 1800,00 de behuizing, het moederbord, geheugen, processor e.d. niet meegeteld. Dus je budget is onrealistisch.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan