Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

joshuan

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Hallo,

ik sinds kort een server met knopix erop. Ik heb helemaal geen verstand van servers; ik wil hem gebruiken om er mee te stoeien. Ik kan op Google/dit forum niks vinden.

Alvast bedankt,

Joshuan

EDIT: Ik ga me ff voorstellen als dat er is.

Dat is juist mijn vraag, wat moet ik allemaal doen? Ik heb hem aangesloten op monitor, internet, muis+toetsenboord. Ik heb dus een (oude) knoppix software. Ideën?

Joshuan

Servers zijn er in verschillende types:

- File server: een server die gebruikt wordt om data op te slaan binnen een netwerk
- Web server: lijk me duidelijk
- Mail server: een server om email te sturen/ontvangen

Wat wil je?

Ok, moeilijk, denk dat ik een file server wil, miss. later een webserver (als dat mogelijk is)

joshuan

Alvast bedankt hé

als je een leuk servertje wil hebben:

openssh-server
freenx-server
proftpd
apache2
mysql
php5
phpmyadmin
gnump3d
Tenminste dat staat er op mijn debian server(dat is beter voor servers dan knoppix)

dit zijn allemaal pakketten uit de repository, behalve freenx server(http://www.nomachine.com/select-package.php?os=linux&id=1)
Ik weet niet wat de package manager is maar als ze dat hebben meegenomen van debian dan is het via de commandline: apt-get install [package naam] En anders grafisch met synaptic

ok, hier snap ik helemaal niks meer van :confused: . Anders beginnen bij het begin:

Welke software is het makkelijkste volgen jou/jullie? Daarna, wat moet ik doen om hem online te zetten.

Ik wil hem gebruiken als File Server.

joshuan

hi,

ik heb een beetje (nog meer) op internet zitten zoeken. Je moet dus eerst een O.S. instaleren en daarna software? Ik wil dan Linux alleen wat is dan goede software daarbij. Ik ben niet van plan om geld te besteden want ik wil hem alleen hebben om mee te knoeien :thumb: .

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt!!! :cool:

Joshuan

EDIT: sorry voor dubbel post...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan